Kone kaatuilee jatkuvasti.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi mAsAlAkkA 16.05.2006.

1. mAsAlAkkA

mAsAlAkkA Guest

Asia on vaivannut jo kauan! Ensin hommasin uuden näytönohjaimen ( Ati Radeon 9600 XT ) ja sitten uudet muistit, jotta saisin ongelman loppumaan, mutta turhaan. Eli kone on yleensä päällä noin 15min. kunnes aivan mitään sanomatta boottaa :/. Epäilisin lämpöjä tai powerin loppumista, mutta aika tietämätön kun olen, en osaa mitään sanoa. Lämmöt ovat: Suoritin (67-70, Emolevy (52-53), Näytönohjain (41-42). Kone kaatuu varmasti ajattaessa jotain grafiikka esim. peliä (BF2), ei kerkeä edes peliä lataamaan, kun kone boottaa. Mutta nykyään kone kaatuu ihan peruskäyttössäkin! ( Musiikki ja internet-selain päällä ).

Nyt, jos joskus olen menettänyt järkeni koneen kanssa ja haluaisin apua.

2.  
  3. NorttiBoy

NorttiBoy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Huh huh mitkä lämmöt prossulle! Ja alkaa nuo emonkin lämmöt olemaan aika korkeella. Mikäs prosessori on kyseessä? Puhdista ihan ensiksi pölyt huolellisesti kotelosta ja prosessorin ja emon siileistä. Ja pidä vaikka koteloa auki, niin katsot mitä sitten tekee.

4. mAsAlAkkA

mAsAlAkkA Guest

Kotelo on ollut sen 6kk auki :) Prossu on AMD Athlon XP 2000+. Ja tosissaan olen tuota konetta varovasti, mutta aika aktiivisesti putsaillut.

5. NorttiBoy

NorttiBoy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Nuo on kyllä aika korkeita lämpöjä. Oletko ihan varma, ettei esim. prossun siili ole aivan tukkeessa pölystä. Kun sitä ei välttämättä tuulettimen alta huomaa.

Jaa tämä sivu