Mistä voi johtua. Tuommosia pelejä on esim Silent Hunter 3 ja soldier of fortune 2. Kone alkaa hikoilemaan tavallista enemmän mutta sitten taas jos pelaan bf2 täysillä asetuksilla ja isolla resolla niin kone/huone ei tunnu lämpenevän yhtään. Ja tämä on fakta olen tämän niin monesti huomannut.
Noh se vähän riippuu.. Itse huomasin aika saman jutun mutta vain näytönohjaimen toiminnassa. Kaikki varmasti muistavat kuinka "ylivoimainen" peli oli DOOM3 silloinkun se julkaistiin. No pelailin sitä 6600GT kortillani ja huomasin, että kuva alkoi pätkiä pelattua peliä about 4 tuntia putkeen (medium taso grafiikka). No tuli vähän aika sitten tämä Quake4 "ylivoimainen" peli. Pelasin sitä samalla 6600GTllä 1280x1024 resolla Medium tason grafiikalla. KAS KUMMAA ei pätkinyt peli . Kone kävi kuin rasvattu eikä kone protestoinut kertaakaan. Ei sille juuri ole selitystä Se on, että toiset pelit käyttävät efektejä/grafiikka jotka syö totaalisesti kaikki mehut näytönohjaimesta/koneesta. Toiset taas ovat nättejä grafiikaltaan mutta efektit jäävät vähemmälle ja näyttis/kone ei rasitu niin paljon. Tuosta sais kanssa kirjottaa Wikipediaan kunnon romaani. Ja tekniikka muuttuu En osaa suoraan sanoa mikä konettasi vaivaa mutta en olisi huolissani. Kyseessä on vaan pelit.
Eikös nuo ole aika vanhoja pelejä. Itellä ainakin olen huomannu tälläsen, että kun pelaa vanhompia pelejä niin prossu tuntuu rasittuvan enemmän ja samalla tietysti lämpeävän enemmän. Joten luulen, että ongelma on lämmöissä. Ota vaikka kotelon sivu auki jo keile sitten miten vaikuttaa. Siis kaatuuko kone vai mitä tarkoitat tuolla hikoilemisella.
"hikoilemisella" tarkoittaa varmaankin sitä, että kone tykkää ottaa lämpöä kyseisissä peleissä enemmän, kuin muissa.. Muistan myös oman koneeni rasitukset joskus FarCry:n aikaan, jotain muuta räiskintä peliä pelattaessa kone oli aika lepo lämmöissä. Mutta FarCry:ssa prossu nappas 30minsan jälkeen mittariin +70°C joka tuntui jo jökkimisessä! näitä asioita on paha selvittää, kun ei oo tietoa miten peli tehtiin!