ikävää että tämäkin taipuu gallupin muotoon...? joissakin peleissä ei ole huijauskoodeja lainkaan joten paras vaihtoehto on trainer. itse olen hakenut niitä satoja, koska samaan peliin voi olla niitä helposti parikymmentäkin. (riippuu peliversiosta ja mikä on trainer versio) esim +3 jne. jos niitä haluatte jostain hakea niin yksi hyvä osoite on http://www.trainerscity.com/ ja siellä on kohta jossa tekstin voi muuttaa englanniksi. miksi olen hakenut niin paljon niitä ? ensinnäkin mulla on pelejä tuhottomasti ja jos manuaali ei kerro mikä versio pelistä on kyseessä sen joutuu vetämään koneelle ja tsekkaamaan esim. read me kohdasta mikä versio on kyseessä joten vedin kylmästi niitä satoja. eli käytättekö niitä ? ja täytyy vielä hehkuttaa sitäkin että jos haette kohdasta trainers pc niitä, niin vaikka sammutatte koneenne ja menette kyseiselle sivustolle viikon päästä (esim) niin näette mitä trainer versioita olette aikaisemmin hakeneet. (teksi muuttuu himmeämmäksi)
Ei koskaan, enkä oikein ymmärrä niiden käyttöä, sillä huijausten käyttö voi olla todella hauskaa aluksi, mutta näin tehdessä tuhoaa kaiken halun pelata peliä uudestaan. Pelin ei pidä muuttua pelaajalle sopivaksi vaan pelaajan pitää kehittää taitojaan ja voittaa peli, eikös tämä ole se pelien perusajatus?
se on kyllä totta että, jos pelaa pelin huijauskoodeilla tai trainerilla (vähän sama asia) ekan kerran, niin voi olla ettei toiste peliä halua pelata "koodien" kanssa, tai yleensä ollenkaan. ehkä nämä trainerit on tehty kuitenkin siksi, että jos pelaa jotain tiettyä peliä ja jos koko ajan on hard-asetuksilla vaarana että henki lähtee, niin sitä yrittää selvittää kentän mahdollisimman nopeasti jottei kuolema koidu kohtaloksi. itse tykkään mielummin, tutkia esim. jotain räiskintäpeliä tarkemmin ja siksi käytän traineria. tai toinen selitys että mulla on lyhyt pinna ?
kyllähän niitä joskus tulee käytettyä kun ei vaan älli/taidot riitä kentän läpäisemiseen. hyvä esimerkki siitä on Doom kolmosen helvetti. aina kuolin samaan kohtaan ja armoton v******han siitä tuli. ja on vastaavan laisia kohtia muissakin peleissä tullut vastaan
Minä pelaan ensin pelin läpi rehellisesti ja sitten trainerilla jyrätään toiseenkertaan ja vaikeimmalla tasolla. Ei minua ainakaan kiinnosta pelata kahta kertaa läpi.
En oo käyttänyt! mut kylläkait noi sit jos jotain legenda peliä pelaa jo 3-5kertaa läpi niin ihan kivoi.. On niitä "koneita", kuten oma broidi joka pelannut useampi pelejä läpi alta kahdessa päivässä (ei siis tuntimäärältään!) esim. COD, RTCW, HL, Max Payne, Jotain MOH:ja, Doom3:ssa taisi mennä 4päivää jne... kun viel muistaskin osan niistä n.2vuotta vanhoista! ...tosin se menee jo himopelauksen puolelle ja sillä ei ole mitään tekemistä hauskuuden/mukavuuden kanssa!
Jep huomasin! en sit tiedä mitä trainerit tekee et paha mennä sanoon niiden käytöstä... onko ne vaan jotain koodei vai vetääkö ne esim. doom:ssa jotain tekstii ruutuun et "ammu haleksilla nii kuolee yhestä" "takanas mobi" yms?
Yhdessä pelissä olen tähän mennessä käyttänyt huijausta. No one lives forever pelissä oli yksi niin vaikea kohta että tuntienkaan jankkauksen jälkeen en päässyt sitä läpi. Vedin sitten siihen sellaisen koodin joka vetää sen kentän loppuun ja jatkoin siitä pelaamista. Mutta ei sitä kohtaa yksikään kaverikaan päässyt joten ei ole niin paljoa tarvinnut hävetä. Kyseessä oli kohta jossa piti väistellä laser säteitä. Trainereita on useita erilaisia. Tyypillisiä kuolemattomuus, loputtomat elämät, kaikki aseet, loputtomat panokset....
traineri on yksinkertaisempi käyttää kun esim. komentoriviparametri. jossa tekstiä joutuu syöttämään paljonkin. kumpi on parempi huijauskoodit vai traineri ? traineri versiot ovat usein suppeampia, kun taas huijauskoodeja peliin löytyy enemmän. esim. nyt jotkut gta-pelit, joihin koodeja on ehkä liiaksikin. jos saa koodit käyttöön helposti (ilman komentoriviparametria) niin itse käyttäisin ihan koodeja. pelasin tossa äsken call of duty ykköstä, ja kun yhdessä kentässä käytin traineria peli sammui ja näyttö meni sekaisin (värit) no seuraava kenttä menikin ihan ok. mutta jos olisi ollut koodit käytössä, niin tuskin olisi tapahtunut moista.
öö....JOS on paljon pelejä (se miten ne hankkinut - olkoot toinen juttu ) ymmärrän noi trainerit ihan hyvin => voi testailla/pelata vaikka läpi NOPEASTI koko pelin. Toinen syy käyttää on HETKELLISESTI jos pelissä on jokin täysin ylipääsemätön kohta, esim. joki peli joka vaatii varustelua ym. ja on ns. "kamat loppu" = täytyisi pelata koko peli suunilleen alusta jotta osaisa rakentaa/säästää niin että pääsee pelistä läpi - henk. koht. näin kävi Blitzkrieg II:ssa..oli "reinforcementit" käytetty aika finaaliin ja sitten tuli sakujen vika tehtävä Stalingrad...ei p*rkele - en jaksanut sitä kovin pitkään pelata vaan otin trainerin jolla sain unlimetd noi "vahvistukset". Mielestäni jos ei ole monia pelejä + on aikaa pelata (minulla ei) en ymmärrä trainereiden käyttöä - kyllä jokainen peli on läpi pelattavissa, jos vain osaa Aikoinaan esin Thief II oli aivan "kuningas" peli jota en ikinä olisi voinnut kuvittelevan pelaavani trainereillä - olisi mennyt koko idis. Mutta siis jos on paljon pelejä (niin paljon, että ei edes kaikkia ehdi testata, pelaamisesta puhumattakaan) ja sitten testaa jotain peliä joka ei nyt niin hyvä ole (lähinnä FPS-tyyliset), voi huvikseen räiskiä ym. käyttää trainereita ja näin saa huonostakin pelistä "jotain" irti. On myös pelejä joissa noista trainereista/koodeista ei ole mitään hyötyä - esim. Baldurs Gate II..eh..en ikinä jaksanut pelata läpi (ja PELASIN PALJON!) koska lopussa olin niin "solmussa" että ei ollut hajuakaan mihin mennä Eli trainerit ovat henk.koht. juttu, jotkut käyttää ja jotkut eivät - eivät ne minusta ihmisestä huonompaa tee. Syt miksi käyttää/ei käytä ovat vain erilaiset.
microbi oli varsin oikeassa. mulla on pelaamatta n.130 alkuperäistä peliä ja pelottaa jo ajatuskin että joutuisin ne pelaamaan ilman "apuja" läpi. se veisi "muutaman" vuoden?, ja kun ajatellaan että hommaan niitä paljon lisää, niin jos joskus edes unelmoin pelaavani kaikki pelit läpi niin vain ja ainoastaan koodien tai trainerien avulla.
xXx, mutta miksi hankkia peliä ellei sitä aio pelata läpi? Itsellä paljon vähemmän pelejä mutta ovat kestäneet pitempään Ei jokaista uutta peliä tarvitse pelata
Olen vähän maagimiehen kannalla. Ja vaikka saisikin kaikki uudet pelit niin pakkoko niitä kaikkia on pelata. Valitsee vaan parhaat. En sinällään ymmärrä mitä tyydytystä voi saada siitä jos pelaa pelit pelkillä trainereilla läpi. Vedetään kentät läpi ilman miettimistä ja katsotaan aina seuraava välivideo siihen asti kun peli loppuu. Mitään ei tarvi osata eikä vihollista pelätä. Itsensä huijaamista vaan... Ihmetyttää että minkä unelman saavutat sillä kun olet huijaamalla pelannut paljon pelejä läpi? Kaveritkin vaan nauravat sulle kun et vaan osaa...
Joo ei siinä paljoa mielenkiintoa, jos aikoo vaan nopeesti vetää tollasilla pelin läpi, kyllästyt jo kauan ennenkuin olet puolivälissä! [bold]130kpl[/bold] on nopeesti pelattu!^^ Broidi:n läpi vetämiä: (ilman koodeja/trainereita) kotoa hyllystä löytyy 140kpl PC:n pelejä Aikoinaan,(2v takaperin) kun PSP oli kova sana niin sille löytyy +100kpl ja vielä PS2:lle n.20kpl ...sitten tietty koneelta ne joita täällä ei mainosteta. Niitäkin on tässä 2-3vuoden aikana tullut joku 30-50kpl että jos pelihimoa löytyy niin ei siinä! tietty pelihaluja lisää tehokas kone, miellyttävä ääni & kuva?
olette kaikki tavallaan oikeassa. olen ostanut pelejä liikaakin, ja luulin että haluan pelata niitä, mutta totuus on toinen. olen pian 4 kymppinen ukko (joten kaverit ei naura) yritin tossa jokunen kuukausi sitten myydä 150 peliä pois kuitenkaan onnistumatta siinä. eli ostaisin vain parhaat pelit ? niin olen tehnytkin. kaikki pelit ovat joko räiskintää tai autopelejä. (muista en välitä) tuntuu vaan että tota ikää mulla on mittarissa liikaa, mutta kun ei haluaisi luovuttaa minkään suhteen. eli pelejä ostan ja pelaanko niitä koskaan läpi (kaikkia) onkin sitten toinen kysymys. luulin todella että haluan pelata pelejä loputtomiin, kunnes yhtenä päivänä huomasin että ne eivät kiinnosta kovinkaan paljon. ehkä jos olisin esim. 20 vuotta nuorempi asiat olisivat toisin. pelejä on noin 150 kpl joista olen sentään pelannut noin 20, eli prosentteina kaunisteltuina yli 10%. myisin niitä pois, mutta se onkin kai se vaikein prosessi. mutta luultavasti pidän ne ja toivon että voisin joskus antaa niitä pois esim. veljenpojalle tms. tosin kelpaavatko ne sitten enää kun peli vanhentuu "pelinä" ehkä liiankin nopeasti. huuto.net olisi ihan ok vaihtoehto kuten sammann mainitsi.
Joo no tunnen kaverin wow killasta yhen +50v hepun et se on jo old skool!;D mut jos osasta peleistä haluat eroon niin kokeile huuto.net:iä keskiverto hinnoilla, niin luulisi menevän aitojen kaupaksi... tai sitten jotkin liikkeet taitaa ostaa aitoja pelejä!