Maxtor DiamondMax 10 -kiintolevystä...

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi nabu85 06.05.2006.

1. nabu85

nabu85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko muilla kokemuksia kyseisestä kiintolevystä/kuinka lämpimänä kyseinen kovo teillä käy? Itsellä n. kuukausi sitten ostettu levy ja rupesi hieman ihmetyttämään sen lämpötila...nimittäin käy niinkin lämpöisenä kuin 53 astetta! Yleensähän (ainakin mitä itsellä aiemmin on ollut) kovalevyt pysyvät n. 30-40 asteen tuntumassa.. Että mahtaisikohan olla nyt kyseessä jokin viallinen levy vai onko kyseinen maxtorin sarja tällaista kuuma-kalle sorttia...

2.  
  3. Marku2

Marku2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Onko koneesta poistettu pölyt?
    Oletko vähentänyt tuulettimia?

Olen lukenut että muillakin kyseinen kovo on about 50°C paikkeilla.

Viimeksi muokattu: 06.05.2006
  4. NoSkillZ

NoSkillZ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla pyörii idlenä 45-55°C välillä. On myös Western digitalin kovo, eikä sekään juuri alle 50°C mene.

5. pisberg

pisberg Guest

omasta kokemukseta voin sanoa että maxtor on perseestä itellä levinny jo 2 maxtorin kovoa enkä enään niille rahojani anna!

6. nabu85

nabu85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juup, pölyjä ei ole ja tuuletuskin on kunnossa...ne kai nuo maxtorit vain ovat sitten niin lämpöisiä levyjä. Saa nähdä kestääkö sitten miten pitkään...

7. Oscar_X

Oscar_X Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla Maxtor DM10 160Gb SATA kovo ~43C (kotelossa 1 80x80mm tuuletin, takana).

8. Geminus

Geminus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Koneessani on tällä hetkellä Maxtorin Maxline ja siinä lämmöt n. 36 astetta idlenä (koteloon sisällä lämmöt suunnilleen samat). Raptorissa on lämpö astetta korkeampi eli ei paha jos ottaa huomioon että 10k rpm lätty. Asemat ovat kotelon etuosassa kahden 92mm tuulettimen kohdalla ja kotelon takaosassa puskee ilmaa ulos 120mm potkuri. Ikinä ei ole (vielä...) hajonnut kiintolevyä ja varmaan kymmenen kovoa ollut ja veikkaan että sillä on ollut vaikutusta että olen aina pitänyt huolta että kotelossa ilma kiertää.

9. Geminus

Geminus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ...niin ja mainittakoon vielä että lämpötila huoneessa jossa kone on tällä hetkellä on 30 astetta.

10. Marakus

Marakus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    10
    itellä on maxtorin timanttisarjan kymppi kovo(250gt s-ata)... lämmöt on ollu 30-40celciuksen välimaastossa.

Tosin itellä on kotelossa neljälle kovolle paikat ja siellä on vaan kaks kovoa ni siihen väliin jää mukava tuuletusrako, ja alemmas sijoitettu maxtori saa vielä jonkin asteista hyötyä 80mm tuulettimesta joka hönkii kovon alapuolelta "viileää" ilmaa koteloon

eikä tän kovon kanssa ole ollut mitään ongelmia, aika hiljainen, ei rutise eikä ritise ja oli ostaessa vieläpä mukavan halpa :)

11. Sammann

Sammann Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo no hyvä tuuri ollut!;)
    itse olen myös nähnyt tusinoittain käytössä hajonnutta maxtor:ia, että en mene siihen kajoamaan. Myös hiljaisempia kovoja taitavat olla Samsung & Seagate, Western Digital:n Raptor:t on sitten jo omaa luokkaansa kovoissa!^^

12. teppoI

teppoI Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Maxtorin DiamondMax 9 sarjassa on ollut kuulemani mukaan ongelmia ja enään 10 sarjassa niitä ei ole. Ja sitä paitsi Seagate osti Maxtorin niin ei ne rahat enään Maxtorille mene. Ja tekniikkakin alkaa varmaankin olemaan jó samaa Seagatessa ja Maxtorissa.

itsellä on tuo Maxtorin DM10 ja lämmöt 30C.

Viimeksi muokattu: 10.05.2006
  13. Sammann

Sammann Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Selittää miksi ne on alkaneet kestämään!:D
    oikesati [bold]kaikki[/bold] maxtorit jotka olen nähnyt on pössähtänyt.
    Kamulla oli joskus joku 6/8 sarjalainen 200Gt ja se kesti hyvin sen 2vuotta, mutta 3vk takuun mentyä umpeen "PUFF"... en oo tosin noita 10-sarjalaisia nähnyt missään, enkä ainakaan itse testaa ikinä. Samsung/Seagate aina toiminut ja tyytyväinen niihin.

Jaa tämä sivu