Kiintolevy rikki?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi DaMike 02.05.2006.

1. DaMike

DaMike Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Alkaa jo pikkuhiljaa ketuttamaan ko ei ala tuo kone toimimaan.. Eilen se toimi melkein normaalisti, mutta tänään se ei halua tunnistaa kiintolevyä eli ei lähde päälle.

Mulla tuli tuo ongelma ettei kiintolevyä (SATA II väyläinen) tunnisteta heti kun asensin käyttiksen (2000 pro). Se korjaantui aina kun vähän piuhoja väänteli.

Sen jälkeen kun olin laittanut vanhan kiintolevyni (IDE väyläinen) kiinni koneeseen niin kone ei lähtenyt päälle vaan valitti jotain viallisesta kiintolevystä yms. No ei siinä mitään sillä olen tottunut siihen että mikään ei toimi. Mutta sitten kun otin IDE levyn pois ja jätin uuden levyn paikalleen ja käynnistin niin eiköhän kone sano että se ei tunnista mitään levyä. eikä mitkään johtojen vetkuttelut tunu auttavan.

Tuli vain mieleen että onkohan levyni viallinen, koska kone sanoo että siinä on tilaa vain 131GB vaikka kapasiteettia pitäisi olla 200GB ja sitten ilmaantui tämä toinen ongelma.

2.  
  3. Marku2

Marku2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei ole viallinen, Windows ei tunnista yli 130 Gb kovoja. XP:ssä ongelmaaan auttaa asentamalla SP2

4. DaMike

DaMike Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Asensin ajurit kunnolla niin tieto palasi

5. eduard0

eduard0 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itseasiassa ongelman ratkaisuun riittää XP:ssä SP1. Toki SP2 sisältää myös SP1:n korjaukset, mutta kuitenkin.

Jaa tämä sivu