Hei vaan kaikki saitin lukijat! Voisiko joku ystävällinen sielu opastaa hieman minua? asiaan.Mulla on ed.mainittu emo johon on integroitu äänikortti soundmax ad 1888 olen asentanut ajurin ja softaohjelman.mutta en saa kuulumaan lähdöistä minkäänlaista ääntä käynnistys alueella on kuvake jossa lukee, kiinteä Soundmax digitaaliääni,ja kun sieltä valitsee soundmax ohjauspaneelin ja sieltä testaa äänet niin kaiuttimesta tai kuulokkeesta ei kuulu mitään ja sama jos yrittää soittaa video tai audiotidostoa. jos kaikki on ok. niin pitäisikö kuulokkeista kuulua jotain ? mitä tässä tapauksessa toi digitaalinen tarkoittaa eli kuuluuko tulla myös analoginen ääni vai onko äänikortti jotenkin hajalla ? biosistä on valittuna audio ac97 (enabled) kaipaisin pikaista kommenntia asiasta tää on uus vanha xp home edition kone ja en tiedä mitä tässä on aikaisemmin ollut kiinni. kiitos micromat
Tuolta Soundmax:in paneelista ei ole SPDIF/Digital out päällä? EDIT: käynnistä -> suorita -> sndvol32 tuolta ei ole mitään vaimennettu tai voluumisäädin liian alhaalla?
"jos kaikki on ok. niin pitäisikö kuulokkeista kuulua jotain ? " JEP-se yleensä on tuon äänikortin tarkoitus... "mitä tässä tapauksessa toi digitaalinen tarkoittaa eli kuuluuko tulla myös analoginen ääni vai onko äänikortti jotenkin hajalla ? " Kuuluu tulla myös analoginen; jos olet liittänyt liittimet oikein ja ei ole tuo SPDIF/DIGITAL OUT päällä, niin pitäisi toimia ihan ok...tietty mitään ei saa olla vaimennettu ja volyymi pitää olla riittävä eli aivan kuten Agentti totesikin...
Kiitoksia vastanneille. toi masiina on itseasiassa kaverin kone ja olen pyytänyt häntä toimittamaan koneen takaisin liikkeeseen koska on 1kk takuu ja he saavat siellä katsoa ton äänipuolen kuntoon. Mulla ei ollut mitään vaimmennuksia, ja sieltä spdif kohdasta otin ruksit pois aac kohdista, ja en löytänyt muita säätöpaikkoja ko. softasta.En löytänyt sellaista kohtaa josta agentti mainitsi eli spdif digital out mistä se löytyy? pitäisikö sen olla soundmaxin ohjauspaneelissa ? kiva tietää jos joudun vielä ko. masiinan kanssa tekemisiin.vai onko se winukan jokin oma softa sovellus ?. T.micromat