Eli vanha näyttö sano sopimuksensa irti ja ajattelin nyt ostaa heti ihan kunnon näytön, eli mikä olis paras hinta-laatu suhteeltaan? ja näytön hinta sais olla noin 250-300€. Niin ja mitä se DVI tjsp, liitintä oikeen tarkottaa?
Acer BenQ Viewsonic Samsung Tuossa muutama hyvä valmistaja joiden valikoimasta voit valita parhaan itsellesi sopivan mallin. DVI=Digital Visual Interface
Acer AL1916as (19", 8 ms) Itelläni on tämä,noin 270 eeroa. Sitä en tiiä onko muiden mielestä hyvä,ite en ainakaan oo moittimista löytäny
Kysytääs nyt vaikka tässä ketjussa, että kanattaisko sijottaa esim tommosee viewsonicin näyttöön jossa on vga liitäntä, nykyäähän melkein jokaisesta näytönohjaimesta lähtee dvi lähtö, huomaako tavallinen peruskäyttäjä eroa dvi ja vga näytöissä?
Itse olen kahteen koneeseen hankkinut vanhojen putkien tilalle 19" litut, (LG L1915S ja Viewsonic VA902). Kummatkin budjettiluokan näyttöjä, joista ei DVI:tä löydy. En ole itse päässyt koskaan vertailemaan VGA ja DVI -kuvia, mutta ainakin itse olen täysin tyytyväinen tähän VGA-tasoiseen kuvaankin. Eli mielestäni ei kannata maksaa ylimääräistä että saa tuo DVI-liitännän. Markantalosta jokin viikko sitten ostin tuon Viewsonicin ja maksoi 269 euroa.
Osta benq fp91g+, toiminu loistavasti minulla. Siinä on molemmat, dvi- ja vga-liitäntä. 300e, ei paha. 8ms vasteajalla eli toimii pelatessakin.
Entäpä samanhintaluokan näyttö, joka soveltuisi kuvankäsittelyyn eli siinä tulisi olla hyvä ja tarkka värintoisto. Eikä silmät väsy vaikka katsoisi pitkiäkin aikoja. Tämän hetkinen putkinäyttö on niin hirveä, ettei sitä voi katsoa kovinkaan pitkään kun tulee jo pää kipeaksi ja silmiin koskee.