Niin kaveri puhui tosta että kannattais kellottaa....niin osaisiko kukaa sanoo että onko turvallista etttä ei käy mitään ikävää..ja miten se kellotettais sitten...ja saisko paljonki lisää tehoa..?
Kellotuksessa on omat riskit aina. Tuossa linkki josta voi olla hyötyä http://www.jathardware.com/index.ph...30&PHPSESSID=70da1410f645845ee72d62be72461c8e kattele lämpöjä kun kellotat. luulen vaan että kannattaako tuota kellottaa kovinkaan pitkälle..eikö nuo muutenki ole aika kuumia prossuja
Ei ole.. Itselläni Intel celeron 966 !1.7V! ytimellä ja lämmöt luokkaa 42 -Tyttöystävän koneessa (itse kokoamassani) on myös halpa Celeron 2000MHz prossu jonka lämmöt luokkaa 32-42 (lepo-rasitus). -Intel Pentium prosessorit ovat paljon herkemmin lämpeneviä.. @Mestaus -Tuon 2600MHz voi kellottaa helposti 3000MHz. Celeroneissa pitäisi olla 533 FSB (4*133,3). Mitä nopeasti voi arvailla kerroin pitäisi olla tuossa prossussa 20 Joka tapauksessa saat tuon 3000 näin: kellota 133Mhz väylä-->150 (150*20=3000) Ytimen jänniteeseen tuskin tarvitsee koskea. Jos tarvitsee nosta 1.28/1.32-> 1.38/1.42 Lämpö nousee näin noin: 5 astetta. EHKÄ! riippuu niinpaljon muista tekijöistä.
tuo aalio:n linkki on tosi tuhti paketti. Kellotusta voi kokeilla myös ohjelmallisesti. Esim ClockGen on hyvä kellotusohjelma, lisäksi turvallinen, koska ei jätä säätöjä päälle, kun koneen sammuttaa. Minulla nosti FSB:n leikiten 200MHz@230MHz.
joo yritin,mutta ClockGen:nin latasin ton koneelle ja en tajuu tost ohjelmast siis en mitään....? osaisko joku neuvoo ton ohjelman kaa..
Kun avaat Clocken ohjelman,valitaan sitten Pll setup ja Clock Generator Setupin alla olevaan palkkiin laitetaan emosi malli sen jälkeen painetaan Read clocks. Emon mallin löydät ClockGenin lataus sivulta. Pll Controllista nostetaan lopuksi kelloja. Muuten mikä emo sulla on?
En löytänyt tuolta ClockGenin sivuilta sun emolle tarvittavaa numerosarjaa. en tiedä käykö sitten vastaavat gigabyte emon numerot. Mutta biossista kellottuu kyllä.