eli ostaakko ennemmin 2x 512 mb muistikampaa vai 1x 1 gb muistikampaa? ja onko hertseillä ja tyypeillä tässä tilanteessa merkitystä?? Riippuuko käytön tyyli eli esim. pelaamisessa 1 parempi ja esim. moni ohjelma käytössä?
Nyt täytys tietää vähä konee tietoi... Eli tärkeimmät emo, prossu? Niistä pääasialliseti riippuu onko 2 kampaa parempi kuin yksi jne...
Suosittelisin yhtä gigan kampaa hommattavaks. Jos lähitulevaisuudessa tulee tarve lisätä muistia ni on emolevyssä paikkoja vapaana lisätä muistia (toki tämähän riippuu siitä montako paikkaa on emolevyssä muistikammoille). Huonona puolena tässä on se että jos muisti menee paskaks ni menee koko giga paskaks. Valintahan on sinun. Harvassa muistin rikki meneminen on, tai ainakaan ei minulla toistaseks ole yhtään muistia rikki mennyt, koska en ole kellottanun (tämä tuskin sinulla mielessä on, kellottaminen).
no vielä sen verran että onko käytännön eroa pelaamisessa. 4 paikkaa koneesta löytyy että 2 512:sia menisi vielä että sen puoleen ei valittamista.
Jos kerra "yleisesti" kysyt niin jos emo tukee "Dual Channel"ä ja prossu tukee sitä myös niin 2 kampaa on parempi(nopeampi) kuin yksi(1) tai neljä(4) Dual Channel emoissa tuo yhden osto on aina arvelluttavaa koska jos ostaa uuden kamman niin sen täytyy toimia yhteen sen toisenkamman kanssa ja näin ei aina käy edes liukuhihnalta peräkkäin tulleilla kammoilla. Pelikäytössä nykyään se "järkevin" on 2x1gt 400 muistia noirmi dual channel emoil +prossul. Edit: Jos emosi tukee dualia niin 2 on paremi kuin 4. Jos emosi taas ei tue dualia niin 1 "iso" on parempi kuin 2 "pientä".
Jostain oon saanu käsityksen et Semptronin socket939 kanta jol toi duali on tuettu niin ei tukisi sitä mut muut athlonit sun muut tukis. Voin ol tietty väärässäkin. Pitänee tarkistaa... Edit: Sitä saa mitä tilaa. Eli olin sinänsä "väärässä"... http://www.jathardware.com/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=30 Kohdat 1.5 ja 3.3... 939 ja 940 kannan prossuissa on muistiohjain itsessään, eli duali on tuettuna... Näin siis AMD:n puolella. Intellillä onkin asiat aiva erillai...