1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

katkonainen viiva ruudun yläkulmassa

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi koporobo 12.04.2006.

1. koporobo

koporobo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    tallensin tallentavalla dvd laitteella pelistä kuvaa ja kun katson levyltä ni näyttää hyvältä.
    sitten kun siirrän sen tietokoneelle tv-kortin kautta(S-video) niin yläreunaan ilmestyy joku katkonainen viiva.
    viiva näkyy välillä myös normaalisti kun katson televisiota toisesta telkkarista niin se viiva vilahtaa ruudun yläreunassa.ennen nauhotin peliä vhs laitteella eikä ollut mitään viivoja.
    mistä johtuu tuo viiva?
    tässä kuva vielä
    http://kuvablogi.com/nayta/0/1106
    olen saannut pari neuvoa että pitäs säätää jotaa overscannii mutta mistä sitä säädetää?
    auttakaa minua olkaa niin hyvät!!!!!!!!!!

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Eikö olisi helpompaa siirtää suoraan DVD:ltä sitä materiaalia tietokoneelle (nopeampaa ja laatukin pysyisi parempana)?
    Jos DVD soittimesta ei OverScan säätöjä ole niin tuon mustan alueen voi leikata/cropata pois pakkauksen yhteydessä.

4. koporobo

koporobo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo kyllä mä sitä siirtäisin mutta se on jossaa vro muodossa ja yritin kyllä muuttaa tuota muotoa wmv/mpg muodoksi mut vaikeeta on.
    yritän siis windows movie makerilla tehdä videota.

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    http://www.videohelp.com/forum/archive/t232309.html
    tuossa ohjeita miten niistä VRO tiedostoista pitäisi saada normaaleja MPEG-2 tiedostoja.
    Jotka sitten kelpaavat vaikka Windows Movie Maker:ille kunhan joku MPEG-2 codec on asennettuna (esim. PowerDVD tai WinDVD)

Jaa tämä sivu