virtalähde ongelma

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi lehtijari 12.04.2006.

1. lehtijari

lehtijari Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys!

Nyt on ilmennyt koneessa sellainen ongelma että jos en käytä virtalähteestä virtoja pois(siis sen omasta virtakatkaisimesta) niin kone jumittuu hetken päällä olleessaan.

Vika häviää kun sammutan koneen ja näpsäytän virrat hetkeksi pois virtalähteestä.

Virtalähteenä antec smartpower 2.0 (450 w)ja vika ilmeni kun ostin uuden kovalevyn western digital 200 Gb ja samalla päivitin kyllä biosinkin. olen myös kokeillut vanhalla kovalevyllä, mutta sama homma.

Ei ole toista virtalähdettä jolla voisin testata ja kone toimii siis täysin normaalisti kunhan vain muistaa käyttää virrat pois virtalähteestä ennenkun starttaa koneen.

2.  
  3. kaltzone

kaltzone Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    vaikea kyllä mennä sanomaan..itse epäilen kyllä et virtalähteessä on jonkinmoinen vika ku ei toi antec kovin laadukkaita powereita tee!
    tietenkin olis hyvä jos pystyis toisella virtalähteellä kokeileen
    et esiintyykö samaa vikaa..
    vika voi kyl olla muussakin raudassa ellei peräti emossa.

4. kaltzone

kaltzone Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    olit näköjään biosin päivittäny..itse ensimmäisenä kokeilisin vanhempaa biosia jos sillä aikaisemmin toimi ilman ongelmia!

5. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Itse veikkaisin emoa ensimmäisenä. Tarkista ettei emolla ole pullistuneita tai vuotaneita konkkia. (prosessorin lähellä lähinnä)

6. lehtijari

lehtijari Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    emolevyssä ei pikaisen tarkastelun jälkeen näy mitään erikoista, joka voisi olla syypää moiseen käytökseen. millä perusteella muuten emolevyä olette vian aiheuttajaksi laittamassa, kun kone kuitenkin toimii "TÄYDELLISESTI" kunhan vain muistaa sitä virtalähteen katkaisijaa nyplätä ennenkun käynnistää.
    Biosista sen verran että voisiko siellä olla raksin paikka jossain sellaisessa paikassa, joka aiheuttaisi tämän ominaisuuden.

tarkoitus on kokeilla toisella virtalähteellä kunhan saan jostain lainaksi.

7. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Emolevyä sillä perusteella, koska emolla olevat konkat varastoivat virtaa vaikka sammuttaisit sen koneen virtanappulasta. Konkat tyhjenee joko pitämällä virtalähteen virtoja tarpeeksi kauan pois, tai sitten painamalla virtalähteen virrat pois -> tämän jälkeen kotelon virtanapista vielä painamalla.

Jaa tämä sivu