Olen tässä jo jonkin aikaa pohdiskellut tätä asiaa, mutta en ole oikein keksinyt ratkaisua... Jos pidät magneettia kovalevyn päällä, se saattaa tyhjentyä.. Miten sitten voi olla mahdollista, että kovalevy ei tyhjene itsestään, vaikka kovalevyssä on jo sisällä ainakin 1 "vahva" magneetti?
eihän kova levy voi tyhjentyä eikös se ole jotain kovaa ainetta. c-kaseteissahan tuo oli kun tieto varastoidaan hiukkasiin joidenka asentoa magneetilla muutetaan ja jos pistää magneetin päälle niin hiukkaset liikkuvat ja kasetti tyhjenee
Käsittääkseni vahva magneetti tuhoaa kovalevyn.. :S (+leffoissa käytetään joskus magneetteja tiedostojen tuhoamiseen, kun vihollinen on tulossa =D), taidettiin jopa joskus koulussa testata tiedostojen hävittämistä kovalevystä... vai olikohan se disketti..? disketin muistit kyllä ainakin häviää, mutta kovalevystä en ole enään 100% varma.. :S
simmonen kovon magneetti on liiankin pätevä jääkaapin oveen. Mahtuu aikamoinen läjä paperitouhuja ennen kuin alkaa vanhat laskut putoilla. Kiitos uhratun 2 gigaisen seagaten.
Kyllä lähtee tiedot kovosta magneetilla. Kaveri pisti kerran kovonsa mun stereoiden kajarin päälle, kun purkas konettaan. No sit se kasas sen ja yritti boottaa =D Yllätys, kovo oli menny sekaisin Eikä ole mitkään erikoiset "kaapit" ne mun kajarit...
taitaa ne magneeteilla tehdä jotain, jos oikein ymmärrän http://www.datalinksales.com/degaussers/hard_drive_degaussers.htm