Kuvankaappaus MPEG-2:sella

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi alineba 08.04.2006.

1. alineba

alineba Guest

eli olisi tarkoitus kaapata kuvaa tv-kortilla, Tällä hetkellä WinTV ToGo, mut tulossa rauta mpeg2-pakkausta tukeva kortti (tosin en tiiä tukisko tuo jo olemassa oleva gainwardin näyttikseni video-in jo suoraan rauta mpeg-2:sta)..

mut voisi sanoo näin laulun sanoin "eksynyt oon kodekki-viidakkoon"

eli mitä pakkausta kannattaisi käyttää kun olisi tarkoitus vanhoilta kuvauksilta saada pätkät kaapattua koneelle ja sitäkautta DVD:lle...

ja sit toinen ongelma et mikä pakkaus olisi kätevin kun olisi tarkoitus nauhottaa tv-kortilla tv-ohjelmia koneelle, mut tän hetken ongelma on se et kun vaatii PAAAAAAAALJON kovalevytilaa pakkaamattomana, eli jos jollain hyvällä kodekilla sais suoraan pienempään tilaan...

2.  
  3. ricardo

ricardo Guest

Kyllähän se kaappaus olisi järkevintä tehdä häviöttömänä(tai lähes häviöttömänä) avina.Ja sitten editoinnin jälkeen pakata vaikka mpeg2-formaattiin.Kovalevytilan ei luulisi tänä päivänä olevan ongelma,siksi halpaa se on.Suoraan mpeg2-pakkaukseen olen käyttänyt Windvr ohjelmaa,mutta vain silloin,kun olen etukäteen tiennyt,että editointia ei tarvita.Windvr tekee hyvää jälkeä,jos bittivirta on vähintään 4000 kb/s.Jos sulla on esim. ainutkertaisia vhs-nauhoitteita,niin panosta pakkaamattomaan aviin.Tehty työ maksaa vaivan ja esim. Avisynth filttereillä saa monesti kuvanlaatua jopa parannettua.

4. alineba

alineba Guest

juu näin mä itekin aattelin et ne "korvaamattomat" kuvatallenteet voisi kaapata häviöttömänä ja sitä kautta edetä DVD:lle.. mut sit se ajatus et millä pakkauksella niitä tv-ohjelmia vois kaapata kun saisi olla hieman kompaktimmassa koossa kuin ihan pakkaamattomana järkäleenä

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    mjpeg on ihan kätevä jos jonkinverran pakkausta haluaa.
    Tuo MPEG-2 on hyvä vaihtoehto kun tarttee hiukan enemmän pakkausta.

Jaa tämä sivu