Eli onko järkeä käyttää muistia dual chanelina 1gb vai single chanelina 1,5gb?? mulla on 2*512 a-data 500mhz ja sitte tos ois viel 512 geilin muisti..
Siis voit laittaa 2x 512 @ dc + 1x 512 @ sc ja hyvin toimii. Kannattaa kattoa mihin paikkoihin muistit tökkää dualchannelia varten, emosta riippuen toki.
jos käyttämäsi sovellukset käyttää yli 1 gigan muistia, niin silloin 1,5gb on paljon nopeampi kuin 1gb dualina. harvat sovellukset kuitenkaan käyttävät yli 1gb muistia joten monille 1gb dualia on oikea ratkaisu, esim itselleni. jotkut harvat uudet pelit ja videoiden editoini pääasiassa vievät niinkin paljon sitä muistia, ettei 1gb riitä.
no kannattaako sitten pitää 1 gb dualina vai laittaa 1,5gb singlenä? pelaan call of duty 2:sta joka on peleistä yksi raskaimmista.. mutta video editointeja en vielä harrasta..
Tietysti yksi on, että myyt nykyiset kolme muistia ja ostat dual chanelina 2gb Ei vaan.. Oon itse miettinyt samaa. Minulla on nykyinen musiti 512mb 300mhz ja tarkoitus olis ostaa 2*512mb 400mhz lisäksi. Kumpi parempi, dual chanelina noi 400mhz vai kaikki kolme kiinni? Vaikuttaako tehoihin jos on eri taajuuksisina muistit, niin ku mulla noi kolme? Samaa kysyn ku muutkin, mutta ei oo selkeetä vastausta vielä tullut.
johtuu siitä, ettei selkeetä vastausta ole! kannattaa (ainakin )braiden tilanteessa pelata call duty:ä ja kesken pelin tulla windows-näppäimellä winukkaan ja katsoa järjestelmätiedoista kuinka paljon muistia käytössä, siis sillon kun on 1,5gb kiinni koneessa. jos alle ~900mb niin laittaisin 1gb dualina, mutta jos on yli 900, niin jätä se 1,5gb.
Jos cod2 käyttää alle 900mb muistista, miksi olisi parempi käyttää 1gb kuin 1,5gb? EDIT: Aa, siks kun se olis dualina? Mikä tekee tosta dual channelista paremman kuin yhden samankokoisen muistin käyttö? Varmaan löytys vastaus muualtakin, mutta täyty kysyä ku tuli jo vastattua..
Dualchannel on n. 5-10% nopeampi - haittana on, että emon northbridge-piiri kuumenee enemmän. Tässä TomsHardwaren artikkeli muistin määrästä http://www.tomshardware.com/2005/12/13/how_much_ram_do_you_really_need/