1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vanhemmat pelit aiheuttavat ylikuumenemista

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi plabuk 07.04.2006.

1. plabuk

plabuk Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen törmännyt sellaiseen ongelmaan, että kone sammuttaa itsensä prosessorin ylikuumenemisen takia (motherboard monitorin mukaan kun lämpötila nousee 70 asti)varsinkin kun pelaa vähän vanhempia pelejä.

Prosessori on Intelin Prescott 3.2 ghz - joka vissiin on ylikuumenemiseen taipuvainen, mutta ei vanhat pelit pitäisi tällaista aiheuttaa - olen pystynyt pelaamaan Half Life 2a ihan hyvin ilman ylikuumenemista.

Ongelmia aiheuttaa ainakin Fallout 2 ja Steel Panthers World at War. Molemmat pyörii erittäin korkealla prosessorirasituksella, Fallout jopa jatkuvasti 100% tehtävähallinnan mukaan(kuitenkin kaikki liikkuu normaalinopeudella pelissä!). SPWAWin kanssa olen koittanut "CPU eat an cool"-ohjelmaa ja CPUkilleriä, ilman järkevää tulosta.

Onko jotain kokemuksia vastaavasta, ja ideoita siitä miten näitten pelien prosessorivarausta voisi vähentää?

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Riippuen mikä emolevy koneessa on niin Windows:ista voi alikellottaa konetta esim. http://www.cpuid.com/clockgen.php
    tuolla. Koska noi pelit ei vaadi mitään tehoja oikeastaan niin kellotaajuuksia voi laskea huolella jolloin kuumeneminen ei pitäisi olla ongelma.

4. eizei2k5

eizei2k5 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kellojen lasku ei auta prescot kuumakalleilla mitään. Jänöjä niitä pitäisi laskea. Suosittelen uutta jäähyä esim. tuota zallu 9500LED:iä joka on yhtä hyvä kuin keskiverto vesijäähy. :)

Jaa tämä sivu