Olen törmännyt sellaiseen ongelmaan, että kone sammuttaa itsensä prosessorin ylikuumenemisen takia (motherboard monitorin mukaan kun lämpötila nousee 70 asti)varsinkin kun pelaa vähän vanhempia pelejä. Prosessori on Intelin Prescott 3.2 ghz - joka vissiin on ylikuumenemiseen taipuvainen, mutta ei vanhat pelit pitäisi tällaista aiheuttaa - olen pystynyt pelaamaan Half Life 2a ihan hyvin ilman ylikuumenemista. Ongelmia aiheuttaa ainakin Fallout 2 ja Steel Panthers World at War. Molemmat pyörii erittäin korkealla prosessorirasituksella, Fallout jopa jatkuvasti 100% tehtävähallinnan mukaan(kuitenkin kaikki liikkuu normaalinopeudella pelissä!). SPWAWin kanssa olen koittanut "CPU eat an cool"-ohjelmaa ja CPUkilleriä, ilman järkevää tulosta. Onko jotain kokemuksia vastaavasta, ja ideoita siitä miten näitten pelien prosessorivarausta voisi vähentää?
Riippuen mikä emolevy koneessa on niin Windows:ista voi alikellottaa konetta esim. http://www.cpuid.com/clockgen.php tuolla. Koska noi pelit ei vaadi mitään tehoja oikeastaan niin kellotaajuuksia voi laskea huolella jolloin kuumeneminen ei pitäisi olla ongelma.
Kellojen lasku ei auta prescot kuumakalleilla mitään. Jänöjä niitä pitäisi laskea. Suosittelen uutta jäähyä esim. tuota zallu 9500LED:iä joka on yhtä hyvä kuin keskiverto vesijäähy.