1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vmäinen Virtuaaliasema Ongelma

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi rake 31.03.2006.

  1. rake

    rake Guest

    tilanne on tämä:
    - vaihdoin uuden emon ja rossun
    - asensin winukan uusiksi (xp pro)
    - asentelin kaikki päivitykset winukkaan aluksi(sp2 ym ym)
    - asensin kaikenlaisia ohjelmia mitä olen tottunut käyttämään (mm. nero ym ym) ja kaikki pelaa moitteetta
    - vuoroon tuli daemon tools jolloin ongelmat alkoivat. kun daemonin asentaa niin asennusvaiheessa jo kone buuttaa itsestään vilauttaen bluescreeniä(jota ei ehdi lukea), kone käynnistyy tosin normaalisti mutta homma toistuu jos koskenkin daemoniin.

    ei siinä mitään, kokeilin huvikseen alcohol 120% ja sama paska odotteli minua bittivirran toisessa päässä naureskellen harventuvalle tukalleni joka virtuaalistressin myötä on vähenemään päin.

    kokeilin vielä virtual cd prota tai jotain sinnepäin niin kone laittoi itsensä johonkin hienoon looppiin jossa se käynnisti itsensä uudestaan ja kun kone oli vähän aikaa ollut käynnissä se ilmoitti että scsi-adapter found ja sen jälkeen ilmoitti että virtual cd pro found ja samalla istumalla kone käynnistää itsensä uudestaan vilauttaen vittuillessaan minulle tuota sinistä pahoilaista, kone olisi tehnyt tuota jatkuvasti joten huokaillen suunnistin vikasietotilaan jossa sain vcdpron pois häiritsemästä.

    eli nyt etsisin kaveria joka suomenkielellä kertoisi mikä on homman nimi eikä lähettelisi minulle mitään lontoonkielisiä linkkejä daemon toolssin kotisivuille jotka jo osaan ulkoa eikä sieltä löydy hevonhelvettiä ainakaan minun kielitaidoillani. toivottavasti on olemassa ihminen jolla ollut vastaavia ongelmia ja on ratkaissut ongelman jollain muulla tavalla kuin ovelana ostanut vain erilaiset emot ja muut rimpsut. olen kokeillut montaa keinoa mutta en vielä ole asentanut winukkaa uusiksi koska se vituttaa.
    anteeksi paha kielenkäyttöni mutta ongelma kyrsii niin perkeleesti että en voi itselleni mitään. toivottavasti somebody is out there!!!!
     
  2.  
  3. PatCoX

    PatCoX Member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellänikin on juuri samanlainen ongelma kyseisten ohjelmien (Alcohol 120% ja Daemontools) kanssa. Minullakin ongelmat alkoivat emoelvyn vaihdon jälkeen, enkä ole vieläkään saanut mitään ohjelmaa (joka tukisi virtuaaliasemia) toimimaan. Eli itsekkin olisin enemmän kuin kiitollinen jos joku osaisi avittaa tämän ongelman suhteen.
     
  4. Bazilli

    Bazilli Regular member

    Liittynyt:
    27.12.2005
    Viestejä:
    305
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla aivan sama ongelma Alcohol120% kanssa, hyvä etten formatoinut konetta kun meni niin sekaisin. Onneksi sain koneen kuntoon windowsin palautuspisteillä. Deamon Tools taas toimii moitteetta.

    Minkä merkkisiä emoja teillä on? Minulla uusi MSI jolla ei toimi, kun taas vanhalla Socka A Gigabytellä toimii samaiset ohjelmat ongelmitta.
     
  5. PatCoX

    PatCoX Member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Entistä emoa en muista, mutta nyt on käytössä ASRock K7NF2-RAID socket A kannalla.
     
  6. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Ja kone on laitehallinnassa ACPI nimellä ettei Standard(i) PC?
     
  7. PatCoX

    PatCoX Member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ACPI Uniprocessor PC näkyy olevan.
     
    Viimeksi muokattu: 13.04.2006
  8. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Tiettekö puhtaan uudelleenasennuksen vai korjausasennuksen?
     
  9. PatCoX

    PatCoX Member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä ainaki teen puhtaan uudelleenasennuksen.
     
  10. rake

    rake Guest

    joo täällä myös tuo ACPI, vieläkään ei mitään järkevää ole löytynyt netistä, olen hakenut jo kohta kuukauden ja kohta taidan tehdä puhtaan uuden windowssin asennuksen enkä asenna sp2:sta ennenkuin daemon tools toimii, nyt kun asentelin daemonia niin bluescreen ilmestyi ja vikasietotilassa kun yrittää asentaa niin herjaa ettei löydä oikeaa language filestä, ja windows installer myös vilahteli jossain välissä. paha hytinä mulla on että sp2 vois olla syypää tähän. asentelin muuten windossiini ensimmäisenä tosiaan sp2:sen ennen mitään muuta ohjelmaa/ajuria silloin kun vaihdoin emon ja windowssin uusiksi
     
  11. Bazilli

    Bazilli Regular member

    Liittynyt:
    27.12.2005
    Viestejä:
    305
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Rake, älä turhaan asentele uudestaan. Minulla on alle viikko sitten asennettu käyttis emolevyn vaihdon takia. Ohjelma toimi vanhan emon kanssa, mutta ei tällä emolevyllä.

    Miksihän sitten minulla toimii Deamon, mutta ei Alcohol 120%?
     
    Viimeksi muokattu: 14.04.2006
  12. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos tuo 4 version Daemon toimii, mutta uusin Alcohol ei niin se on kumma homma. Kun tuohon ongelmaan ei tunnu olevan mitään ratkaisua jos Windows on jo ACPI malliin asennettu.
     
  13. Bazilli

    Bazilli Regular member

    Liittynyt:
    27.12.2005
    Viestejä:
    305
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä asensin Deamontoolsin sen jälkeen kun Alcohol120% asennus epäonnistui ja palautin koneen. En tiedä, olisiko tehnyt saman myös deamonin kanssa jos olisin asenntanut sen ensin.
     
  14. rake

    rake Guest

    homma ratkaistu, asensin windowssin uudestaan ja asennuksen jälkeen asensin ensimmäisenä daemont toolssin ja avot!!! homma toimii, eli suosittelen ehkä sp2:n asentamista winukan asennuksen loppuvaiheessa????????
     
  15. PatCoX

    PatCoX Member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmm tuota pitää kyllä itekkii joku päivä tässä kokeilla. Toivotaan että saan toimimaan mut nyt on jo oikeestaan tottunu elämään ilman virtuaaliasemia :p
     
  16. Bazilli

    Bazilli Regular member

    Liittynyt:
    27.12.2005
    Viestejä:
    305
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vielä kun saisi itse tuon Alcohol 120% toimimaan. Niin asensitko sp2 vasta sen jälkeen kun olit asentanut Deamonin?
     
  17. Fattiboy

    Fattiboy Guest

    Jos on pelkästään virtuaaliasemia ikävä, niin käy hakemassa virtualclone
    Clonen sivuilta, jo alkaa imaget pyörii. Alc 120 kanssa oli ongelmia, mutta vaihdoin vanhempaan versioon, ja nou propleemos.
     
  18. Fattiboy

    Fattiboy Guest

    Niin ja viime yönä opin, että Daemon Tool on paholaisen keksintö. Sen kun poisti, JA KAIKKI JÄMÄT, MITÄ SE JÄTTÄÄ, niin pari ongelmaa ratkesi kuin itsestään.
     

Jaa tämä sivu