1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Smoothwalli toimintaan

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Tuokke 25.03.2006.

1. Tuokke

Tuokke Guest

Joo elikkäs on käynyt niin että hankin itselleni tommosen vanhan koneen, ja tarkotus oli tehdä siitä palomuurikone smoothwallin avulla.
    Asennus ja kaikki osui nappiin, sitten asennuksen jälkeen palomuurikone buuttaa itsensä. Ohjeen mukaisesti suuntaan selaimeni sinne smoothwallin omalle sivulle. Pitäisi päästä yläreunassa lukevaan "networking" kohtaan yhdistääkseni isdn:nän mutta klikkauksen jälkeen kone kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa. Minulla ei niitä ole eikä ole mitään hajua mistä niitä saisi. Ohjeen olen plärännyt läpi useaan kertaan mutta siinä ei sanota että mitään salasanaa kysyttäisikään. Olen kanssa selannut näitä foorumeita enkä ole nähnyt kellään olevan samaa ongelmaa. Yksilöllistä? Smoothwallin asetuksissa vikaa? Lähiverkossa olevan toisen pc:n asetuksissa vikaa? Vai missä vikaa?

Joo huomasin vasta myöhemmin tää tuli väärälle keskustelualueelle.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 25.03.2006
  2.  
  3. blazice

blazice Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Smoothwallin asennuksen yhteydessä kysytään salasanat admin, setup ja root tunnuksille. Rootilla pääsee smootwallin linux komentotilaan. Setupilla pääsee siihen asennusohjelmaan, ja admin tunnuksella pääsee siihen nettikäyttöliittymään.

Eli nettiselaimen kautta nimeksi tulee admin ja salasanaksi se minkä olet antanut. Jos asennus on jotenkin epäonnistunut, niin kirjaudu setup tunnuksella sisään smootwall koneeseen, (siis käyttämällä sitä palomuurikonetta, ei verkon kautta...voi olla että se päästää asennusohjelmaan ilman salasanaa, jos sitä ei ole annettu) ja vaihda salasanat.

Jos ei onnistu, niin asenna Smootwall cd-levyltä uudestaan.

Viimeksi muokattu: 25.03.2006

Jaa tämä sivu