Ajattelin vähän konetta päivitellä ja budjetti olis tollanen 300 euroa. Pelikäyttössä on kone vähän et pitäis jonkun verran olla sillä osalla suorituskykyä. Prosessorista sen verran että onks nois athlonin ja sempronin 64:ssa paljon eroja As rockin emo K8NF4G-SATA2 AMD Sempron 64 3300+ GeForce 6600 GT
Onhan athlon paljon suorituskykyisempi kuin Semptron. Sama juttu kun Pentium Ja celeron. Mutta tuo paketti kelpaa hyvin jos kerran budjetti on tuo... ja et hae mitään tehokonetta?
Kannataisko ostaa ennemmin saman hintanen athlon 2800 64 vai sempron 3300 64 eli kumpi noista mahtais olla järkevämpi ostos?
Jos ajattelet saada suorituskykyä halvalla niin osta opteron 144 s939 ja siihen joku hyvä emo joka tykkää kellotuksista + sit kun on lisää rahaa niin kellotusmuistit ja Mhz:t kattoon! toi tais vakiona olla sen 1.8Ghz mutta kaveri laitto sellasen 2.8Ghz:n hyvällä emolla, g-skill:n muisteilla ja zallun 9500LED coolerilla! et siinä ois halpa investointi verrattuna prossun hintoi.. E: Tosin jos ei budjettia ole vara nostaa niin sit hommaa se A64 2800... sekin on ihan hyvä prossu!
No tuo gef6600gt kannattaa ihan alkuun vaihtaa 6800xt:eksi, joka on osottautunut nopeammiksi huomattavastikkin kun ajat piiput auki yksinkertaisella pienellä ohjelmalla muutamaa kohtaa klikaten. Ja hintakin samaa tasoa jos ei halvimpikin. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/32841 Itse päädyin samaan kun olin alunperin ostamassa 6600gt:tä Lue keskustelut 6800LE:stä tai XT:stä (XT on siis käytännössä sama vain uudempi versio).
no epox:lla kohtuu hyviä emoja kellotuskäyttöön n.100€ luokkaa olevia(EPoX 9NPAJ tai EPoX 9NPAJ SLI, jälimmäisessä integroitu palomuuri ja SLI jos haluat säästää tulevaisuuden investoinneilta), DFI tietty johtavia emoja kellotus käytössä mutta se hinta tulee varmaan niissä vastaan (120€-180€)
Noista semproneista. Sempron 3400 (L2 256 kB) vastaa testien mukaan suorituskyvyltään 64 3000+/- lähes 3200+ riippuen sovelluksesta (ohjemistoissa, ei peleissä). 3300 sempronissa taitaa olla puolet vähemmän välimuistia (L2 128kB) ja siksi se on jokseenkin 3400 hitaampi. Jos meinaat sempronin hommata, laita kymppi enemmän ja osta 3400 sen välimuistin takia. 64:set ovat tietenkin hieman parempia ja opteronit vielä 64:a parempia alle 200€ hintaluokassa- noin karkeasti. Kesällä pitäisi eräiden huhujen mukaan tulla AMD:lta uudet prossut 940 kantaan, johon ei muuten vanhat 940 käy. Ko. prossut olisivat kaikki tuplaytimisiä. Itse ainakin katselen kesään asti ennen seuraavaa päivitystä. Näin olen kuullut. http://www.tomshardware.com/2005/11/21/the_mother_of_all_cpu_charts_2005/page24.html