Kumpa on parempi palomuuriohjelma Kerio vai ZoneAlarm? ZoneAlarm:ssa on ainakin suomenkieli-mahdollisuus. Mutta noin hyötykäytössä? Tällä hetkellä käytössä on Kerion palomuuri. Mitenköhän siinä pääsee manuaalisesti valitsemaan ohjelmat mitkä päästetään nettiin ja mitä ei. Esim. joitakin nettipelejä se ei päästä läpi ja en löydä valikkoa mistä pääsisin valinnat tekemään.
Kyllä tuo zonealarm on ihan hyvä jollei parhaammasta päästä. Zonealarmissakii voi ite määrittää mitä päästät nettii ja mitä et. Keriosta mulla ei ole mitään kokemusta.
Zonealarmia itsekin käytin pitkään kunnes vaihdoin kaupalliseen Norttoniin. Zonealarmissa minulla ei ollut mitään valittamista ( vaihto johtui muista syistä). Keriosta ei ole kokemusta joten tämän tarkemmin en voi niitä vertailla.
Eli keriossa pääsee valitsemaan manuaalisesti ohjelmat kun valitsee asennusvaiheessa 'advanced' 'simple' -vaihtoehdon sijaan. En tiedä onko mahdollista vaihtaa muutakun asentamalla uusiksi koko roska koska en ole tota simpleä käyttänyt juuri sen takia, että haluan päättää itse mitkä ohjelmat nettiin pääsevät ja mitkä ohjelmat koneellä käynnistyvät. Niin ja suosittelen keriota, vaikka en ole kyllä puoleentoistavuoteen zonea kokeillut kun kerioon vaihdoin.
Mitä mieltä olette tuosta ZoneAlarmista? Tuolla toisella foorumilla sitä haukutaan erittäin huonoksi palomuuriksi: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000658&subcat=1091 PS. Itse olen käyttänyt ilmaista ZoneAlarmia jo monta vuotta eikä ole aikomusta siitä luopua.
No onhan se muuten hyvä mutta kaveri kertoi että hänellä on ohjelma jolla mennään zone alarmin palomuureista heittämällä läpi. Siks vaihdoin tämän hetkisee sygatee. Vaikka sitä nyt ei pysty enää päivittämään mutta silti se on tarpeeksi tehokas. Mutta kyllä mun mielestä toi zone alarm oli kyl ihan kiva. se vaa kävi huutamaa joka asiasta mulle. saatto johtua asetuksista.