nettikoneen kasaus

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi SSaarinen 20.03.2006.

1. SSaarinen

SSaarinen Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ajattelin kasata toisen koneen puolisoa ja lähinnä nettikäyttöä varten. Kun olen nyt käyttänyt rahaa tän pelikoneen päivittämisen, niin suunnittelin tekeväni sen hieman vanhoilla osilla. Eihän se hirveästi tarvitse vääntöä pelkästään nettiä varten. Sillä voisi ladata kaikki suuret tiedostot kun itse pitää tehdä hommia(pelata). Löytyy jo seuraavat osat:

350W poweri
    A7V-E emo (socket A)
    Ati Radeon 9600 Pro ja 9700-näyttis
    polttava cd-asema

pitää vielä haalia jostain kamaa halvalla. Halusin kysyä, että minkälaista kokoonpanoa kannattaa lähteä hakemaan. Koneen tarkoitus on pitää eukko poissa kimpusta, kun tarvitsen itse omaa konetta. Sen voisi sitten yhdistää omaan koneeseen ja siirtää kaikki yli gigaset pelipäivitykset ilman älyttömiä odostusaikoja. Ja sitten vielä: Windows/Linux tähän tarkoitukseen parempi?

2.  
  3. aaxxeell

aaxxeell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Linux:han käyttää vähemmän tehoa kun kevyen laitat verrattuna WinXP:n tehoihin. Eli ihan perus surffailemiseen suosittelen linux, vasta kun kone on toimittava enemmän multimedia laitteena kannattaa laittaa win.

4. viliwee

viliwee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toisaalta osaako vaimosi käyttää linuxia? Eli vaimoa ajatellen mielummin XP. Yleensä.

Melkein suosittelisin, että unohdat tuon sinulla olevan emolevysi ja ostat jonkun AsRockin halvan emolevyn, siihen ehkä Sempron prossun (uutena/käytettynä) ja sitten DDR-muistit. Koska tuo emolevysi käyttää SDRAM-kampoja, jotka alkavat olemaan uutena aika harvinaisuuksia ja käytettynäkin niitä saa aika nihkeästi. Ja hitaitahan ne ovat tietenkin.

Eli oma suositukseni olisi AGP-väyläinen ja s754 -kantainen AsRock emolevy, johon ostat käytetyn/uuden Sempron prosessorin.

5. teppoI

teppoI Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Ja eoksi jokin jossa on integroitu näyttis niin ei tarvitse näytönohjainta ostaa erikseen.

6. viliwee

viliwee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tais jäädä nyt alkuperäinen viesti lukematta. Siinähän sanotaan, että löytyy jo seuraavat osat: 9600 ja 9700 näyttikset.

7. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    mikäli jos jostain löytyy käytetty prosessori ja tietyti jokin kiintolevy + muistit(128 riittää linuxille, xp vähintään 256) niin täysin pelittävä kones. mutta jos ei löydy niin katsella esimerkiksi huutonetistä jos joku myy halvalla socket a emolevyä + prosessoria halvalla kun ei sen tarvitse olla hääppöinen. itse suosittelisin jos kone tulee ainoastaan netti käyttöön niin linux alle. suosittelen susea tai mandrakea. kannattaa omasta mielestä opetella käyttämään linuxia hyvissä ajoin, itse ajattelin siirtyä vuoden sisällä kokonaan linuxiin. kaikki koneet käyttämään linuxia, ihan sen takia koska tiedän että se on PALJON VAKAAMPI ja muutenkin PAREMPI KÄYTTÄÄ. ;) se vain vaatii opiskelua! :)

E: Suosittelen linuxia!

Viimeksi muokattu: 24.03.2006

Jaa tämä sivu