Minulla olisi tälläinen pieni pähkinä teille ratkottavaksi: Koneeni prossuntuulettimesta taikka prossusta on alkanut kuulua tummoista ihmeen ääntä ihan ku jokin ottaisi johonkin kiinni semmoinen tärinä-ääni olen vaihtanut prossun tuulettimen jo kerran eikä ääni kadonnut. Ääni alkaa kuulua yht'äkkiä jonkun tuokion jälkeen koneen käynnistämisestä. Ja sitä kuulu noin 20 sec välein. Prosessori on: AMD Sepron 3400+ http://rapidshare.de/files/15797361/__nite002.wav.html Tuossa on aika heikko laatuinen tiedosto siitä pistä volumet kovalle niin sen kuulee jotenkin. Se melu kuuluu siinä lopussa. Enenpää en siitä osaa kertoa.
voithan kokeilla pysäyttää prosessorin tuulettimen hetkeksi sormella ja kuunnella loppuuko ääni. jos ei niin sitten ääni ongelma on jossain muussa komponentissa, tuulettimessa. pistähän vähän tietoja kokoonpanosta. kiitos
onko piirisarjassa tuuletinta? kokeile pysäyttää se jos löytyy ja samaten näytönohjaimen tuuletin. uskoisin että se on jompikumpi tuuletin(?)
Riippuis vähän emosta... ite veikkaisin esim. NorthBridge tuularia (jos löytyy) oman emon nb tuularin laakerit menny nii piti kyl kivaa metelii siks myin pois sen
Kannattaa myös tarkastaa että kaikki johdot on kurissa, joskus kun ahtaaksi menee niin voi joku johto osua tuulettimeen tai sitten laakerit rupee olemaan aikansa eläneet, esim. Smartguardian softalla pystyt hidastamaan vaikka piirisarjatuuletinta ja sen voi myös sammuttaa
"Riippuis vähän emosta... ite veikkaisin esim. NorthBridge tuularia (jos löytyy) oman emon nb tuularin laakerit menny nii piti kyl kivaa metelii siks myin pois sen " Ei olisi tietenkään kannattanut vaihtaa piirisarjan jäähyä?
samaa mieltä petetk:n kanssa. vaikka zalmanin passiiviseen niin ei olis tullu yhtään ääntä. itsellä piirisarja pyörii 5V joten ääntä ei tule nimeksikään!!
no siis ku en löytäny tarpeeks matalaa siihen, ja sama kai ku ostan kummiski uuden koneen nii piti saada alta pois
niin tietysti, voihan noita zalmanin passiivi tuulettimiakin lyhentää monesti pitänyt kun on tullut näytönohjain tielle tai jokin muu
mulla on tässä asuksen A8n-sli deluxessa titan copper cooler joka on taitaa olla matalin ja on myös matala. mahtuu näyttiskin ja ati silenceri... ja on hiljanen ja vielä tehokas http://www.only4pro.com/index.php?id=showitem&index=785
pitää liikaa metelii yritin katella passiivist sillo mut eipä tuo nyt enään oo niin justiinsa.. ja just mun Radeon 9800XT:n Ati Silenceri osu siihen tuulariin