1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pikkuwarettajia tuomiolle

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi acido 18.03.2006.

  1. acido

    acido Regular member

    Liittynyt:
    06.05.2005
    Viestejä:
    771
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  2.  
  3. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tiesivät tai ei, ei sitä nykyään kannata riskeerata noilla vertaisverkko ohjelmilla. Ikinä ei tiedä milloin tulee poliisit ovelle ja itseäni ei todellakaan huvittais saada monien tuhansien eurojen sakkoja laittomasta toiminnasta, eli oma vika jos kiikkiin jää:D
     
  4. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Joopa joo. En jaksa kyllä hetkeäkään uskoa että kyseiset henkilöt muka tietämättään jakelivat tavaraa. Eivät ne tiedostot kuitenkaan ihan itsestään leviämään lähde ja jos kerkiää imuttaa kuitenkin reilut 600 tiedostoakin, niin kyllä siinä jo varmaan jonkintasoinen tietämys ohjelmasta on.
     
  5. acido

    acido Regular member

    Liittynyt:
    06.05.2005
    Viestejä:
    771
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pointti onkin se, että tutkinnassa ei selvinnyt olivatko poitsut tietoisesti jakaneet. Jos ei sitä pystytä näyttämään, ovat hemmot vain lataajia. Kyseessä on sitten vai rikkomus, ei rikos. No näitähän tulee framille jonkin aikaa, kunnes poliisien työt kutsuvat "tosi"rikosten selvittelyyn.

    Tovottavasti tämä tekijänoikeushulluus on ohimenevää. Niin uskon itse.
     
  6. Takajammu

    Takajammu Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    508
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis toihan on sinäänsä tyhmää. Otetaanpa esimerkki, olen ladannut vertaisverkosta 500 dvd-tasoista elokuvaa ja yhtenä kauniina päivänä krp:n pojat rynnivät savupiipusta ja ikkunoista sisään. Minunhan kannttaa ehdottomasti olla täysin tietämätön, että "enhän minä mitään ole jakanut, vaan pelkästään latasin." Ja näin saan paljon pienemmät sakot, vaikka olisinkin oikeasti tiennyt mitä olen tehnyt. Miten kukaan pystyy todistamaan sitä, että olenko minä ollut tietoisesti jakaja vai en, jossei itse julkaise mitään torrent-sivuilla? Ei millään
     
  7. acido

    acido Regular member

    Liittynyt:
    06.05.2005
    Viestejä:
    771
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siinäpä se. Syyttäjän duuni on esittää poliisin hankkima näyttö siitä ja siitä. Tuomioistin sitten harkitsee minkä painon panevat näyölle ja tuomitsevat sen mukaan.
     
  8. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Niinpä, periaatteessa eihän sitä mistään tiedä. Tosin ei tarvitsisi kun käydä vaikka vilkaisemassa täällä näitä topicceja, niin kävisi kyllä ilmi että 99% porukasta on täysin tietoisia asiasta.
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2006
  9. acido

    acido Regular member

    Liittynyt:
    06.05.2005
    Viestejä:
    771
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos joutuu kuulusteluihin, kannattaa aina näytellä tyhmää. On nämä digitekniikan kikkailut sen verran mutkikkaita, ettei aina edes tiedä mitä oikein tapahtuu. En yllytä ihmisiä rikoksiin, mutta ei herrajumala kannata edes tunnustaa mitään, jos on oikeasti tietämätön.
     
  10. kiiveri

    kiiveri Active member

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    1,615
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    tuo on totta, ei mitään tunnusteta ennen kuin se kirveellä hakataan ulos :) jos silloinkaan.
     
  11. label

    label Regular member

    Liittynyt:
    31.01.2006
    Viestejä:
    134
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "En tunnusta ennenkuin syyllinen löytyy"... Varmasti kaikki on miettinyt tätäkin asiaa moneen kertaan, että on se tyhmää. Joku normaali tuloinen (1500e-2000e?) ihminen ajaisi vaikka autolla reilusti ylinopeutta kaupunki alueella vaarantaen monen mummon hengen ja tästä hulabaloosta saa vähemmän sakkoja kuin parinsadan musiikki kappaleen imutuksesta/jaosta, josta ne artistit ei välitä pa***akaan. Ja yleensähän nämä musiikki kappaleet mitä on paljon jaossa, on suurten jenkki lasten musiikkia. Nehän aamutöikseen peseytyvät 100d seteleillä, paljon niitä hehkauttaa kun 'pari' suomalaista nuorta lataa niiden kappaleita... Mutta eri asiahan se on näitten pinnalle pikku hiljaa nousevien bändien kohdalla :<
     

Jaa tämä sivu