mistä johtuu että yhtäkkiä kone alkaa toimimaan "ylikierroksilla"? tarkoittaa, että kuvakkeet pyörii ja liikkuu nopeempaa, kello käy nopeammin, jne. miten silloin pitää toimia vai onko siinä mitään vaarallista/vahingoittavaa?
Aika mielenkiintoinen vika... Mitä tarkoitat sillä, että kuvakeet pyötivät/liikkuvat nopeampaa? Virukset ja haittaohjelmat tarkistettu?
tarkoitan esim. messengerin latauskuvakkeen pyörimistä. myös videot näkyy nopeampina ja kello käy nopeesti. hjt-logissa ei ollu ainakaan mitään vikaa ku tarkistutin sen.
PIT seonnut (/sekoaa)? Olettaisin että jokin softa luo suoraan oman keskeytysvektorin PIT:lle, joka sitten saa kellon ajastuksen sekoamaan. Ratkaisu: poista viallinen softa käytöstä. Toinen mahdollisuus on tietenkin se, että vika on laitteistossa. PIT taitaa nykyään olla integroituna NB:hen. Eli tämä käytännössä tarkoittaa sitä, että joudut ostamaan uuden emolevyn.
mitenhän kyseisiä juttuja vois testata jotta vian voisi todeta varmaksi? jos vastaus on ohjelma, niin minkä nimisellä? mitä nää PIT ja NB tarkottaa?
PIT = Programmable interval timer NB = Northbridge Vastaus on ohjelma, nimen voit keksiä itse. Ts. joudut itse koodaamaan sen Itse lähtisin testaamaan vaikuttaako ongelmaan mitenkään, mikäli PIT:llä ohjelmallisesti muutetaan koneen kellon päivitystaajuutta. Mikäli vaikuttaa, koittaisin muuttaa sen spekseissä annettuihin arvoihin.