Eli kysyisin: 1. Onko sen pakko olla bluetooth, vai onko jonkin sortin tiedonsiirto johtoja? 2. Jos on erilaisia vaihtoehtoja, niin kumpaa suosittelette? 3. Mistähän niitä saa ostettua ja minkä hintaisia ne ovat?
pitää olla bluetooth, usb kaapeli tai muistikortti (jos puhelimessa on). bluetooth maksaa noin 20e halvimmillaan ja nokialla usb kaapeli maksaa noin 40e
yleensä noita bluetootheja saa kaikista liikkeistä, missä elektroniikkaa myydään. itse en ole törmännyt paljoa alle 20e maksavaan bluetoothiin joten mä ottaisin kyllä ekan joka maksaa ~20e. että ei muuta kuin kaupungille etsimään...
Usb kaapeli ja muistikortinlukjia ovat luotettavampia tiedostojen siirtelyyn verrattuna bluetoothiin ja infrapunaan. Ja ainakin muistikortinlukijoita saa alle 20e, joitakin jopa reilusti alle.
no bluetooth on kyllä huomattavasti käytännöllisempi, sillä ellei omista aivan tuliterää nokian N-sarjan puhelinta niin joutuu aina avaamaan puhelimen että saa sen muistikortin pois
Bluetooth on hidas siirtoväline, totesin myös sen että nokian toedonsiirtokaapeli (oma puhelimeni nokia 6630) on hidas tapa siirtää, joten varmasti muistikortin kanssa pelaa parhaiten + muistikortinlukulaite. Itse valitsisin viimeisenä tuon bluetoothin.
No tossahan noita: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/4766 Ite tilasin ton: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1293 ja erinomaisesti toimii.
mut toisaalta ne tiedostot(esim. kvuat) mitä siirretään on sen kokoisia että se siirto bluetoothilla kestää <1 sec/kuva. ja bluetooth on ehdottomasti kätevin
no se kvuat typo (!!kuvat!!) ja ei siitä nollaa unohtunut. esim ku lähetän kännystä kuvan koneelle nii se lähetetään palkki vaa vilahtaa siinä. tällaisen tekstin löysin netistä: Q: What is the data throughput speed of a Bluetooth connection? A: Bluetooth transfers data at a rate of 721 Kbps, which is from three to eight times the average speed of parallel and serial ports, respectively. This bandwidth is capable of transmitting voice, data, video and still images.
Kaippa se bluetooth ihan kätevä on jos sen saa kirvein ja vasaroin koneelle asennettua. Mitä näitä foorumeita olen lukenut niin olen saanut käsityksen että bluetooth reistailee milloin mistäkin. Jos hyvälle päälle sattuu niin tietokone tunnistaa sen, mutta sitte ei kännykkä tunnista jne... Ja aina yhteys ongelmia, että itse en ainakaan viiti edes harkita bluetoothia. Ja suurempia tiedostoja lähetellessä saattaa yhteys katketa, tästä syystä olen usb kaapelin ja muistikortinlukijan kannalla.
eiköhän nuo ongelmat ole ihan käyttäjäkohtaisia ja jokaisella elektroniikkalaitteella taitaa olla niitä tyytyväisiä sekä pettyneitä käyttäjiä. ja nää taitaa olla niitä mielipidekysymyksiä. jotkut pitävät jalkapallosta ja jotkut taas jääkiekosta...
olisit voinnut laittaa tuon suomeksi Q: What is the data throughput speed of a Bluetooth connection? A: Bluetooth transfers data at a rate of 721 Kbps, which is from three to eight times the average speed of parallel and serial ports, respectively. This bandwidth is capable of transmitting voice, data, video and still images. siitä ei pääse millään eroon ,että bluetooth on hidas kannattaisi kokeilla kaikkia vaitoehtoja ennen kuin pitää bluetoothia nopeana ainakaan 1,3megapikselin kamerakännykällä kuvat kestää siirtää kauan.
no kyllä se nopeemmaksi tulee kuin sammuttaa puhelin, ottaa takakuori pois, ottaa akku pois, ottaa muistikortti pois, laittaa se siihen laitteesee, kasaa puhelin uudestaan ja käynistää se EDIT: ja siihen nopeuteen vaikuttaa myös puhelinmalli