Apua! Yritän katsella erästä ystäväni antamaa dokumenttifilmiä.Filmi on alunperin ostettu Kiinasta. Kun yritän avata eri tiedostoja Windows Media playerillä saan seuraavanlaisia ohjeistuksia koskien eri file tyyppejä: BUB file: Windows Media Player cannot play the file. The file is either corrupt or the Player does not support the format you are trying to play. VOB file ja IFO file:Windows Media Player cannot find the specified file. Be sure the path is typed correctly. If it is, the file does not exist at the specified location, or the computer where the file is stored is offline. Häääääh! Tietääkseni minulla on Aiemmin olen onnistunut avamaan samaiselta ystävältäni saamani Video-cd:n kun avasin sen vain valikosta File ja open ja avasin sen muodossa MPEGAV ja sitten AVSEG01.DAT. Tämäkin onnistui vasta monen yrityksen ja erehdyksen kautta. En ymmärrä noista tiedosta tyypeistä mitään. Hyvä kun osaan tunnistaa edes mikä tiedosta on teksi- mikä ääni- ja mikä kuvatiedosto. Sen olen ymmärtänyt että VOB tiedostot ovat normaalisti jotain DVD-kamaa. Voisiko joku antaa selkeitä vastauksia ilman munkkilatinaa, että mitä tehdä? Minulla on siis Dvd asema, niin tyhmä en ole että yrittäisin katsoa dvd filmejä cd asemalla, mutta melkein. Onko mahdollisesti Kiinassa jokin eri koodaus systeemi? Onko levyllä vain jokin osa, kuten teksi tai ääni jota Media player ei pysty avaamaan. Vai mitä? Onko minulla liian vanha versio Media playeristä? Tulisoko minun hakea joitain päivityksiä tai ohjelmia ja jos tulisi, niin mistä ja mitä? Jeh jään odottamaan kommentteja viisammilta ja asiohin perehtyneimmiltä kuin minä itse. T: Nimimerkki: Miksei kakki voi toimia vain play nappia painamalla, niin kuin ennen. Äo:ni ei riitä PC-aikaan.
Niin kysymyksessä on siis ihan kaupasta ostettu Dvd levy. Tarkoituksena olisi käyttä dokumenttia apuna Kiinankielen opiskelussa.
MPEG-2 dekooderin puute on kyseessä. Kokeile Media Player Classicia: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=82303&package_id=84358
Joo... kiitos! Pari tuntia tässä taistelin. Latasin tuon ohjelman. Hyvin näyttää filmi pyörivän. Ihmettelen vain miksei windowsin media playerillä voi katella. No kuitenkin. Kiitos vaustauksesta näin nopeasti.
Media Player Classic sisältää itsessään tuollaisen MPEG-2 dekooderin. DVD on nimittäin MPEG-2 pakattua videota. Windows Media Player tarvitsisi ulkoisen MPEG-2 dekooderin toimiakseen.