Dodii. Tässä kun ite teen/rakentelen budjekti konetta niin tuli vastaan muutama tehdaskorjattu tuote. Elikkäs kertokaa ihmeessä jos tiedätte joitan yrityksiä jotka myyvät tehdaskorjattuja tai yleensä korjattuja pc:n rautaa myyvistä liikkeistä. Kertokaa myös se että missä päin maata sijaitsee ja onko verkonkautta ostomahdollisuutta.
Vissiin joku DFI:n lankku kyseessä? Jimm's PC-storessa on tullu jokunen tehdaskorjattu tuote vastaan, löytynee Helsingistä ja Turusta.
itse en suosittele niinkään noita takuukorjattuja. ainakin kun olin tuola digicompissa töissä tuossa niin ne haukku ja piti laatikossa takuukorjattuja osia- veikkasivat etteivät kestä ½ vuotta kauempaa ennen kuin taas pimahtavat (kovot, emot, cdasemat jne) mielummin ostat sitten uutena ja saat varmasti laatu kamaa!
AkZuh, myyvätkö digicompissa noita rikkinäisiä/korjattuja osia? Voisi käydä varaosia hakemassa... Kun sijaitsee tuo kauppa kohtuu lähellä, niin voisi käydä kollaamassa, jos vielä halvalla saa. Edit. Loppuviimein sillä ei ole hurjan paljon merkitystä missä osia pidetään; olen esim. hakenut kierrätyskeskuksen romulaatikoista useita atk-osia ja erittäin harvoin on ollut rikki. Silti jos katsoo purkutiloja, niin luulisi, ettei mikään satavarmasti toimi sen käsittelyn jälkeen. (ainut hyvä, että on sisätiloissa, mistään staattisista sähköiskuista ei tietoakaan)
No ensiksi eipä enää tule socket-a kantaisia emolevyjä ja ne mitä on myynnis on persiistä. Ja toiseksi Hyviä käytettyjä jotka kestäs kellottamista kunnolla ei juurikaan ole myynnissä, ja sellaisia on kuitenkin sen verran rääkätty ja emon virranjako (höh ei muista nimeä) kuitenkin kulunu sitten puhki. Siksi tehdaskorhattu olisi sopiva valinta valinta tähän mun tarkotukseen. Ja tietysti niihin jonkinlaisen takuun aina saa
Creativen oma kauppa myy 'refurb' tavaroita. Monenmoista on välillä. http://uk.europe.creative.com/shop/ Kannattaa katsoa useamman maan kaupat. Äänikortin sieltä (Irlannista)ostin joskus, eikä ole mitään vikaa ollut.