Kone sammuilee ihan ittekseen

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi RanChan 06.03.2006.

1. RanChan

RanChan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tietokoneeni on ruvennut sammuskelemaan ihan itsekseen vaikka kukaan ei painaisi sammutus nappia. Kesken pelaamistakin kone saattaa vain ottaa ja sammua.Missä vika? ehdotuksii.Itte aattelisin, että tuuletin on alkanut reistailemaa tai sitten kone on sisältäpäin ihan pölys..Mikä neuvoksi.

Toiseksi aina kun aukaisen tietokoneen, norman törkkää ruudulle monen monta viestiä, jossa lukee tyyliin:Tjoijan hevonen asetettu karanteeniin tai että mainos laitettu karanteeniin.Noita viestejä siis tulee ihan pilvin pimein. Virus skannauksen teen säännöllisesti ja joskus lähes päivittäin,Tjoijalaisten takia. Vaikka olisin hävittänyt virukset ennen koneen sammuttamista, viestejä sataa silti.Koneeni ei ole aikaisemmin harrastanut tollaista aktiviteettia, mutta nyt se on duunannu samaa jo noin kuukauden....Help?!

2.  
  3. braide

braide Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    jos sulla niiitä troijalaisia sun muita vilkkuu solkenaan niin FORMAT C: aika kova mutta hyvä vaihtoehto :) toisaalta oletko asentanut sp2 koneelle ja mikä virustorjunta sulla on entä antispyware??

4. NorttiBoy

NorttiBoy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  5. Dami

Dami Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla kone ainakin sammuili sen takia ku lämmöt oli niin korkeella... kannattais puhistella niitä jäähytin siiloja ja tuulettimia että pääsee ilma kiertämää. :)

Totesin ittelläni hyväks ratkasuks jättää koppa auki ni jäähtyy paremmin

6. Pyhimys

Pyhimys Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yks syy tosiaan voi olla ylikuumenimen. Kannattaa ottaa myös järjestelmän automaattinen uudelleenkäynnistys virheen sattuessa (bluescreen) pois järjestelmän asetuksista.

Ja biosissa voi olla päällä semmonen "no fan" asetus, jos sun tuulettimet kerran kusee, ehkä kannattais ne tarkastaa ja tarvittaessa vaihtaa.

7. skyde

skyde Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Syitä nyt voi olla vaikka mitä varmaan.

Mulla tossa taannoin oli emossa vikaa. Pikainen silmäily kondensaattoreihin voi tämän paljastaa. Mulla muutama konkka oli kosahtanut ja vähän oli jotain tavaraa tullut ulos, tosi kummallisia kaatumisia rupesi tapahtumaan, esim aina kun rippasi CD levyltä musiikkia tietyillä ohjelmilla niin kone reboottasi.

8. Pyhimys

Pyhimys Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla oli toinen muistikampa paskana ja sen huomas sillon, ku muistia käytti enemmän.

Jaa tämä sivu