jokainen prossu on yksilöllinen kellotuksen suhteen.. muistaakseni nuo tuplaydinsuorittimet eivät ota sellaisia kellotuksia kuin ykstiytimiset. mutta kyllä ton sun 3800+ saa ainakin 4000+ ehkä jopa 4200 tai 4400 mutta silloin sun pitää jo biosista laittaa voltteja ylöspäin ja huolehtia että jäähdytys on kohallaan.hyöty 200mhz nopeammalla on n.5-10%. clockgen -niminen ohjelma on ihan ok kellojen nostoon ja myös turvallisempi kuin biosista mennä laittaa. mutta kokeile nostaa vain 10mhz kerrallaan jos kone boottaa niin tiedät kellottaneeksi liikaa
Prosessoria kellottaessa lämmöt ei käytännössä muutu mihinkään jos sille ei syötä normaalia enemmän voltteja. Se että kuinka paljon lämmöt nousee vcorea nostaessa on ihan prosessori kohtaista.
Itellä tosiaan sama prossu. Kellottuvuutta vois alkaa vihdoin testaileen. Kerran löin suorilta 2.2GHz ja hyvin toimi niinku odotinkin.
Täällä x2 3800+ @ 2.6Ghz ja hyvin toimii 24/7 käytössä, muistit 5:6 jakajilla 260 väylällä eikä mitään ongelmia. Prime testeissä 10+ tuntia vakaa. EDIT: Typo EDIT2: Niin ja ne lämmöt idlenä 38 ja rasituksessa ~45 astetta, jäähynä Zalmanin 9500led ja kotelona Antecin P180.
Yks mikä mulla hidastanu kellotushommia on toi lämpösensori. En luota siihe. Näyttää idlenäkin sen 43 kun thunderprobella katson (muut ohjelmat eivät tunnista). Rasistus on kymmenen astetta enemmän. Rasituksen kesken olen kopan avannut ja tunnustellut siiliä ja se on yllätys vaan ollut täysin viileä. Tahnat prossulla olen vaihtanut ja se laski 2 astetta lämpöjä. Saa nähdä mitä keksii ja koska jaksaa mitään.