1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

HUMAX LNR-32TPVR TV ei tallenna..

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Merkutio 02.03.2006.

  1. Merkutio

    Merkutio Member

    Liittynyt:
    02.03.2006
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys kaikki foorumilaiset!

    Olen uusi kaveri foorumilla, rekisteröidyin tänään..

    Aloitan keskustelun, HUMAX LNR-32TPVR TV ei tallenna, aiheella.

    Ostin viimeviikolla 32" LCD TV:n jossa on sisäänrakennettu digiviritin/tallennin, jossa tallennin ei toimi.. Eli, jos ajastan jonkun ohjelman kanavalta x ja asetan tallennusajaksi 60min. Se tallentaa ohjelmaa joko 2min. tai hyvässä lykyssä jopa 8min. eli tallennus katkeaa vaikka TV on valmiustilassa ja en tekisi mitään tallennuksen aikana. Kerran tuli herja tallennuksen aikana

    "virhe: NTCS ja 60Hz"

    Mitähän tämä tarkoittaa ja onko muilla samoja ongelmia digitallentimien kans??

    Kiitos etukäteen.
     
  2.  
  3. digisat

    digisat Member

    Liittynyt:
    04.03.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellä samainen töllö ja toimii tuolta osin moitteetta.Oletko tehnyt kovalevylle alustuksen ja diagnoosin? Tietysti voit palauttaa tehdasasetukset ja asentaa kaikki uudelleen.

    Laitteessahan on 2 vuoden takuu ja se sisältää noudon ja palautuksen powermilille huoltoon.Laita sähköpostia humaxin asiakastukeen powermill@powermill.fi niin todennäköisesti Antti Ryynänen niminen kaveri ottaa yhteyttä ja neuvoo enemmän.

    Itsellä meni kolmen viikon käytön jälkeen näyttö sekaisin eli pääasiassa vihreitä juovia ruudulla joten takuuseen laitettiin uusi paneeli ja se haettiin ja toimitettiin kotiin, remppa vaan kesti yli kaksi kuukautta:(

     
  4. Merkutio

    Merkutio Member

    Liittynyt:
    02.03.2006
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen tehnyt alustukset ja diagnoosit (harmi kun se hieno demo meni kovalevyltä) mutta tehdasasetuksia en ole palauttanut.. Tuntuis että vika ei ole kovalevyllä koska se tallentaa sen muutaman minuutin ja sen toisto toimii moitteemosti. Jos kovalevyssä on vikaa ni luulis että se ei toimi ollenkaan. Signaalit on 100% eli en usko siihenkään että kuva pätkisi niin pahasti että tallennus loppusi..

    Soitin powermilliin ja ne aiko hakea telkkarin huoltoon.. Saa nähä kuin pitkään siellä menee.
     
  5. digisat

    digisat Member

    Liittynyt:
    04.03.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ilmoittelehan sitten kun diagnoosi on tehty.
     
  6. Merkutio

    Merkutio Member

    Liittynyt:
    02.03.2006
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Diagnoosit olen tehnyt, ja kaikki oli sen mukaan OK. Ja kaikki alustukset olen tehnyt. Ja kaikki valtakunnan asetukset olen räplännyt ja selannut. Oikeastaan olen tehnyt jo kaikki mahdollisen.

    Täytyy vissiin nöyrtyä ja ilmottaa powermillille että noutakaa tuo romu.. Ja olla ilman isoa TV:tä pari kuukautta.. Markantalo lemposoikoon lupasi huollon ajaksi tilalle jonkun 14" mustavalko TV:n.

    Olisi mukava juuri tuon takia, hoitaa tuo vika kotikonstein..
     
  7. jarnoahma

    jarnoahma Member

    Liittynyt:
    15.02.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Suomessa on PAL järjestelmä.
     
  8. Merkutio

    Merkutio Member

    Liittynyt:
    02.03.2006
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkkaan ottaen se herja menee näin

    Virhe:NTSC tai PAL60Hz,
    Tallennus lopetetaan

    Ja missään TV:n asetuksissa ei voi määrätä mitään NTSC tai PAL asetuksia..
     
  9. jarnoahma

    jarnoahma Member

    Liittynyt:
    15.02.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    NTSC on 60hz ja PAL on 50hz (lomitettuna 30 ja 25 kuvaa sekunnissa).
    Ilmeisesti laitteesi haluaa 60hz signaalin?
     
  10. Mikis76

    Mikis76 Member

    Liittynyt:
    18.05.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kysyisin onko tämä Merkution lähettämä ongelma kovinkin yleinen? Minulla on sama ongelma Humaxin 32:sessa.

    Merkutio, kuinka huolto ratkaisi ongelman? Mikä on tällä hetkellä ohjelmistoversiosi?

    Kiitos etukäteen.
     
  11. justjuha

    justjuha Member

    Liittynyt:
    14.04.2003
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No niin, sama ongelma täälläkin. Onko tähän tullut mitään selvyyttä?
     
  12. Mikis76

    Mikis76 Member

    Liittynyt:
    18.05.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Powermill on kuulemma saanut uuden päivityksen ja testaa sitä. Sen pitäisi auttaa kyseiseen ongelmaan, joka on aika yleinen. Viikon-parin sisällä päivityksen pitäisi olla saatavilla, mutta ainahan nuo siirtyvät jostain syystä...
     
  13. Merkutio

    Merkutio Member

    Liittynyt:
    02.03.2006
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En ole löytänyt ongelmaan ratkaisua.. Ja en ole vielä edes laittanut TV:tä huoltoon.

    En nyt tässä nyt muista mikä ohjelmistoversio minulla on nyt, mutta päivitystä ei ole tullut sen jälkeen kun hommasin TV:n. (Ostin TV:n Helmikuussa.)

    Aattelin soittaa powermillille että hakee TV:n huoltoon ku kesälomani alkaa, silloin en tarvitse TV:tä.. = )
     
  14. Mikis76

    Mikis76 Member

    Liittynyt:
    18.05.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuleva päivitys on semmoinen, jonka käyttäjä voi itse laittaa koneeseen. Joten Merkution ei kannata lähettää konettaan huoltoon, koska se vain seisoo siellä, kunnes päivitys on valmis ja päivityksen voit laittaa itsekin.
     
  15. Merkutio

    Merkutio Member

    Liittynyt:
    02.03.2006
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Se varmasti viipyy huollossa. Siksi minä en ole hätäillyt koneen toimittamista huoltoon..

    Onko kuin varma, että kyseinen tallennusvika korjautuu uudella tulevalla päivityksellä..?
     
  16. Mikis76

    Mikis76 Member

    Liittynyt:
    18.05.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin ne sanoivat sekä minulle että myyjälle, että päivitys korjaa kyseisen ongelman. Sekä myös semmoisen ongelman, että jotkut ohjelmat jäävät kokonaan tallentumatta, mutta muuten tallennus toimii.
     

Jaa tämä sivu