Miten kellotan?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Tuomas_s 22.02.2006.

1. Tuomas_s

Tuomas_s Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve kaikki! Minulla on amd 3000+ prossu ja emolevy on a8v deluxe ja näytönohjain on asus ax850xt ja myös 2x512 green muistipalikkaa, kuinka noita olisi kaikista helpoin kellottaa, ja mihin asti tohtii.? en ole itte oikein perehtynyt tuohon hommaan. Kiitos.

2.  
  3. turska

turska Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. braide

braide Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  5. satar

satar Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vähän keskustelua tässä ja kellotus aiheena, niin laitanpa oman kysymyksenikin tähän.
    Oma aiheeni käsittelee hiukan historiallisempaa kellotusta, mutta olisi hienoa jos joku osaisi auttaa.
    Minulla on nimittäin 200mhz amd k6 ja huvittaisi saada se kokeen vuoksi kellottumaan. En vain tiedä miten lähteä liikenteeseen. Bios on jotain näitä perusversioita missä ei kai oikein ole mitään säätömahdollisuuksia.

Ainoa ajatukseni on hyppylankojen siirtely, mutta osaisiko joku kertoa miten niitä siirretään? levyllä on prosessorin vieressä 6 nastaa ja 2 hyppylankaa, muttei mitään merkintöjä lukuunottamatta muutamaa numeroa. En tiedä liittyvätkö ne väyläkertoimen nostamiseen ylipäätään millään tavalla...
    Olen kuullut että väyläkerrointa voidaan amd:llä nostaa jopa 6:kertaiseksi, koska sitä ei ole "lukittu". Jos fsb on 66mhz onko silloin teoreettisesti mahdollinen nopeus jopa 66mhz*6 eli ~ 400mhz??? :p

Jaa tämä sivu