Kuinkas muistia täydet 4Gt???

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi 1of2k 15.02.2006.

1. 1of2k

1of2k Guest

Saattaapi olla sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta tuumasin että täältä löytyis nopein vastaus. Eli ongelmana on tälläkertaa, että koneessani on 2kpl 2Gt kittejä, siis yhteensä 4Gt. No BIOSsihan tunnistaa kyllä ne kaikki kammat fyysisesti, mutta "hyötykäyttö" jää 3Gtavuun. Olen kyllä tähän jo joskus hyvän selityksen kuullut, mutta piristäkääpäs muistiani... siis omaani ;)

2.  
  3. Hymypoika

Hymypoika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    [offtopic]

Rupesin tässä miettimään, että mitä tekee 4Gb muistia? Tai no eipähän tarvitse ostaa hetkeen lisää muistia, mutta silti...Älä sitten ota tätä mitenkään henk. kohtasesti, mutta rupesin vain miettimään.

[/ooftopic]

4. 1of2k

1of2k Guest

Juu en ota henk.koht. Se on aivan tosi, että kokonaishyötysuhde jää minimaaliseksi. Tässä kun koneeseen lätkin uudet rensselit, niin tuumasin laittavani dimmipaikat täyteen. Itse teen koneellani paljon 3D-mallinnusta ja vielä enemmän työstöradan laskentaa (G-koodi) koneistuskeskukselle. Isot muottipinnat vaativat pitkän laskenta-ajan ja tällöin joudun samanaikaisesti tekemään vähintään näitä kahta edellämainittua.

5. Hymypoika

Hymypoika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo on minulle täyttä utopiaa, mutta kuulostaa raskaalta :D

Jaa tämä sivu