1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MOV ("QuickTime Motion JPEG") AVI'ksi, mutta millä?

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi jtl 14.02.2006.

  1. jtl

    jtl Member

    Liittynyt:
    09.11.2003
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Valitettavasti osa digikameravalmistjista käyttää liikkuvan kuvan tallennuksessa otsikossa ensiksi mainittua tiedostomuotoa. Olisiko tiedossa softaa jolla kyseinen konvertointi onnistuisi?
     
  2.  
  3. viuhake

    viuhake Member

    Liittynyt:
    25.09.2005
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ImTOO:lla kääntyy MOV:t vaikka miksi. Ja sitten mpg:ksi voi tallentaa myös hp:n omalla (mikäli sattuu hp:n koneen omistamaan) kuvan käsittely ohjelmalla. MOV vie aika paljon tilaa, noin mega per sekunti, mutta mpg:ksi konvertoimalla sen saa alle kymmenes osaan tuosta. Mutta jos AVIa kaipaat niin ainakin ImTOO:lla.
     
  4. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  5. jtl

    jtl Member

    Liittynyt:
    09.11.2003
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    http://mp4cam2avi.sourceforge.net/ oli täydellisen susi eikä ImTOO'kaan paljoa paremmin selvinnyt. Vika saattaa tietysti olla käyttäjässäkin, mikä näissä hommissa yleensä kyllä tarkottaa ihmiselle sopimatonta käyttöliittymää. Failin tiedot oli

    Video:

    Format: h264
    Resolution: 480 * 360
    Framerate: 25.00 fps

    Audio:

    Format: MPEG4AAC
    Bit rate: 0 kbps
    Sample rate: 32000 Hz
    Channels: Stereo

    Faili on netistä ladattu täysin laillinen ja levittäjän tarkoittamassa alkuperäisessä muodossaan oleva musiikkivideo. Saattaa tietysti olla että digikamerat tekevät yksityiskohdiltaan erilaisen tiedoston mutta ei tämä nyt ainakaan lupaavalta näyttänyt kun ei edes kokeilu onnistunut. Uskaltaakohan noita MOVia käyttäviä kräpistyksiä ostaa kun ei niille kuitenkaan voi mitään....
     
    Viimeksi muokattu: 21.02.2006
  6. viuhake

    viuhake Member

    Liittynyt:
    25.09.2005
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse en digikameraa ostaessani tajunnut mitään noista .mov tiedostojen isosta koosta. Lyhyet videoklipit käsittelen nykyään HP:n Image Zonella (tuli pakettikoneen mukana), joka tosiaan pakkaa klipin .mpg-muotoon ja tiedosto pienenee tosi reippaasti kuvan laatua mainittavasti heikentämättä. ImTOO on mulle aika turha ohjelma koska koneen omakin ajaa saman asian. Mutta silläkin onnistuu. Nerossahan on myös tietynlaisia konvertointi ominaisuuksia, en oo tarkemmin tutustunut. Mites se käyttöliitymä vaikuttaa sovelluksen toimintaan?
     
  7. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  8. ariman

    ariman Member

    Liittynyt:
    20.07.2003
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuota MOVia se vääntää omakin kamera valitettavasti ja ongelma on sama...
     
  9. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Quicktime Pro taitaa olla ainut milllä muunto onnistuu ongelmitta, kyseinen ohjelma on kuitenkin maksullinen.
     
  10. microbi

    microbi Active member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    1,374
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    MOV Converter, maksullinen. http://www.alloksoft.com/download.htm

    Tarviit QuickTimen asenettuna + sen kodekit joksi olet kääntämässä.

    Tuolla olen ilman ongelmia itse konvertoinnut pikkuisia videopätkiä joita olen digikameralla kuvannut. Itse olen tehnyt loppuformaatista VCD:n, jotta näkyvät DVD-soittimessa.

    //onnistuu myös avi, dvd, svcd ym. konvertoinnit
     
    Viimeksi muokattu: 02.04.2006
  11. viuhake

    viuhake Member

    Liittynyt:
    25.09.2005
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko MOV converter eri juttu kuin ImTOO MOV converter? ImTOO oli kyllä ihan ilmainen ja toimii kyllä, ainakin lyhyempien pätkien kanssa. Miks ei muutenkin.
     
  12. microbi

    microbi Active member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    1,374
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    ImTOO MOV converter on ERI softa + kyllähän siinä lukee "ilmainen lataus"...tavallaan ihme(?) jos ei ole mitään ero maksulliseen versioon? En viitsinyt kokeilla - olis kyllä mielenkiintoista tietää?
     
    Viimeksi muokattu: 03.04.2006
  13. viuhake

    viuhake Member

    Liittynyt:
    25.09.2005
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllähän se jotain tunnuksia ja passwordeja kyselee, mutta klikkaan vaan "cancel" ja homma toimii.
     

Jaa tämä sivu