Otin käyttöön Homeline HLA-WR3000 -nimisen wlan-modeemin ja ongelmana on, etten ole päässyt NATin poistamisen jälkeen modeemin asetuksiin nettiselaimella. En ole (ainakaan tarkoituksella) muuttanut IP osoitetta. Miten saan tietooni päätelaitteen osoitteen jos se kuitenkin on muuttunut?? Entä onko muita ohjeita asetuksiin pääsyyn jos ei osoite toimi?? Kiitos sille ken vaivautuu auttamaan.
Olet ilmeisesti ottanut NAT:in käytöstä siltaamalla modeemin? Sillatussa tilassa kone saa ip-osoitteen suoraan operaattorilta, jolloin kone ei enää ole samassa aliverkossa modeemin kanssa. Tästä syystä ei se modeemin hallinta aukea. Määritä verkkokortille kiinteä ip samasta aliverkosta modeemin ip:n kanssa niin pääset sinne hallintaan.
Joo molemmat taisi olla oikeassa. En idiootti älynnyt että toi purkki ei resetoi painamalla resettii nopeasti vaikka kylläkin se näytti siltä. "Määritä verkkokortille kiinteä ip samasta aliverkosta modeemin ip:n kanssa niin pääset sinne hallintaan." Osittain meni ylitse... =) En oo kovinkaan näppärä näitten kans et jos tohon vielä sais hiukan opastusta.
itse olen kyseistä modeemia säätänyt ja modeemin ip on 192.168.10.1, google oli samaa mieltä asiasta eli mene käynnistä -> asetukset -> ohjauspaneeli -> verkkoyhteydet ja valitse verkkoyhteytesi.. siitä oikealla ominaisuudet.. sitten siitä valitset tcp/ip määritykset sille verkkokortillesi ja valitset että käytät kiinteää ip:tä laita ip-osoitteeksi vaikka 192.168.10.2 aliverkon peite on varmasti 255.255.255.0 ja oletusyhdyskäytäväksi 192.168.10.1 lisäksi alhaalla taitaa olla dns-palvelimia 2, siihen voi etsiä joko suoraan palveluntarjoajan ip:t tai vastaavasti siihen ekaan kohtaan vain 192.168.10.1 ..toivottavasti sait selvää ja toivottavasti minä muistin oikein, en ole noita nyt vähään aikaan laittanut ja windowsia nytkään käytä ja aukeaa tälläinen sitten siihen laitat noi ip-osoitteet mitkä yläpuolella mainitsin 192.168.10.2 255.255.255.0 192.168.10.1 ja ensimmäinen dns-serveri 192.168.10.1 toinen jätä tyhjäksi eli noin.. toivottavasti nyt selkeämpi kun lisäsin kuvat