Mors. Mistä voisi johtua kaksi ohutta vaakaviivaa näytössä. viivat ovat tasan 70mm päässä kuvaruudun ylä- ja alalaidasta eivätkä liiku kuvan mukana jos säädän kuvan paikkaa näytön valikoista. Selviten ne näkyvät vaaleaa pohjaa vasten, muuten vaikea erottaa. Kahta Sonyn 19" näyttöä olen kokeillut ja molemmilla sama ongelma esiintyy mutta ei entisellä 17" ADI:lla. Resoa ja virkistystaajuutta olen kokeillut vaihtaa tuloksetta. Olisiko näytönohjaimen kanssa jotain sopivuus ongelmia vai mistä johtunee? Näyttis ATI radeon 9600. Näyttö Sony Trinitron 19" SPD-E450
Itselläni Samsung 19" SyncMaster 959NF JA AIVAN SAMA homma. Ei ole tuote kohtainen vika eikä muukaan... CRT 19" näytöissä on sellainen. En tiedä miksi mutta kai se jotenkin valmistukseen kuuluu... Kaverilla sama näyttö vanhempaa mallia mutta 2 viivaa siinäkin...
Itselläni on sama homma vanhassa sony merkkisessä CRT näytössä. ei nuo viivat minua ainakaan haitaa ne on niin pieniä.
CRT-näyttöjä tehdään kahdella tekniikalla: yksi on ns normaali Varjomaski (shadow mask) ja toinen on vähän erikoisempi Hilamaski (aperture grille) Varjomaskinäytössä kuva muodostuu metalliselle pinnalle jossa on reikiä. Hilamaskinäytössä kuva muodostuu ohuiden pystyssä olevien metallilankojen muodostaman "verkon" pinnalle. Vaakaviivat jotka hilamaskinäytöissä näkyvät, ovat "eristinlankoja" jotka pitävä noita pystyssä olevia metallilankoja oikeissa kohdissa.. Hilamaskinäyttöjä on mm. Sonyn Trinitron, Mitshubishin Diamotron (esim samsung 959nf käyttää tuota Diamotronia) ja ViewSonicin Sonictron -näytöt. edit: typo
Kiitos. Tuo linkki selventi asian. Eipä noille viivoille näköjään mitään voi. Onneksi eivät ole juurikaan häiritsevät.