Asensin eilen käyttöjärjestelmän uudestaan alusta alkaen ja nyt asentelen ohjelmia. Asensin juuri eScan -ohjelmaa mutta heti asennustiedoston purkamisen jälkeen tulee virheilmoitus: Internal Error!!! This could be because of incorrect system date settings. If not, sen log file to support@mwti.net Kysymyksessä on siis tämä eScan: http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm Olen aikaisemminkin asentanut tuon saman ohjelman moneen eri koneeseen eikä ole ollut ongelmia. Mikä siis mättää?
Kyllä kelloaika ja päivämäärä on ihan oikein. Käyttiksen asennus sujui ilman ongelmia, ainostaan aktivointi piti suorittaa puhelimen avulla, koska aktivoinnin yläraja oli tullut täyteen. Olen asentanut WindowsUpdatesta kaikki päivitykset, kaikki ajurit asennettu ja ohjelmia on jo asenettu iso pino eikä ole ollut niiden asentamisessa mitään ongelmia.
Onko biossin kellonaika myös oikein? Tuliko tuo aktivoinnin yläraja heti täyteen kun sait käyttiksen asennettua?
>Onko biossin kellonaika myös oikein?< Biosissa on kaikki OK. >Tuliko tuo aktivoinnin yläraja heti täyteen kun sait käyttiksen asennettua?< Tuli heti täyteen eli kun olin asentanut käyttiksen, asensin ekaksi ajurit ja virustorjuntaohjelman ja menin WindowsUpdateen hakemaan päivitykset. Latasin sieltä kaikki mitä löytyi ilman aktivointia, jonka jälkeen aloitin aktivoinnin netin kautta kuetn ennenkin ja sitten heti tuli ilmoitus että aktivoinnin yläraja on ylitetty jne. jne. Samalla sivulla oli puhelin numeroita sekä pitkä sarja numeroita, jotka sitten pitää puhelimella antaa eteenpäin sekä tyhjiä laatikoita, joihin uusi asennuskoodi sitten syötetään. Aluksi se meni automaattiin, jonka ohjeiden mukaan niitä numeroita sitten naputtelin (nakkisormilla hiton pieneen kännykkään). Kun numerot oli annettu, automaatti ilmoitti, että aktivointi ei onnistunut joten nyt yhdistetään puhelinneuvontapalveluun. Siellä sitten pirtsakka tyttö antoi uuden aktivointikoodin, jolla aktivointi onnistui. Tästä alkaen kaikki seuraavat aktivoinnit joudun suorittamaan puhelimella. Edit: Kirjoitusvirheitä
Kiitosta pkaksp:lle nopeista vastauksista. Ei auttanut tuo äskeinen ohje. Kun klikkaa Kaspersky -kansiossa olevaa kavupd.exe -tiedostoa, ei päivitysohjelma käynnisty, tulee tämä ilmoitus komentoikkunaan: KAV updater DLL API ANSI version. Initialize<>failed Press any key to continue Sitten kun painaa jotain näppäintä, ohjelma sulkeutuu. Olisiko nyt Kaspersky:n serverillä tai jossain siellä päässä vikaa ja ongelma johtuisi siitä. HUOM! Jos teillä kenellä on tämä sama eScan -ohjelma, kokeilkaa, toimiiko teillä päivitys ja heittäkää vastauksella.
Kysyikö palomuuri lupaa tuolle päivitysohjelmalle? Voi olla että se palomuuri on nyt blokannu yhteyden.
Mulla kans sama ongelma eli kun asensin windowsin uusiksi nii escan lakkas toimimasta eikä oo mitään tietoa miten sen sais toimiin. Semmosen kysymyksen tähän lisäisin että kun ccleanerilla putsailee rekisterit ym nii tohtiiko tosta vaan poistaa kaiken mitä se löysi? Tuli tehtyä nii ja sit pitiki asentaa vinkku uusiksi.
@pkaksp: >Kysyikö palomuuri lupaa tuolle päivitysohjelmalle?< Mulla on ilmainen ZoneAlarm nyt käytössä eikä eScan -ohjelmaa näy ollenkaan siellä listassa. Kokeilin myös aikaisemmin WinXP:n omalla palomuurilla ja sama virheilmoitus toistui. @hante: >kun ccleanerilla putsailee rekisterit ym nii tohtiiko tosta vaan poistaa kaiken mitä se löysi?< Kyllä olen putsannut kaikki merkinnät. Jos rekisterivirheitä löytyy, niin ohjelma tarjoaa varmuuskopion tekoa, jolla voi tehdä palautuksen jos ongelmia ilmenee.
Eipä tuo palomuuri mitään kysele, ZoneAlarm mullaki on. Pitääpä kokeilla ottaa muurit pois käytöstä vai ootko jo kokeillu? Ja ton ccleanerin poistin jo koneelta, alako nii v......n
@hante: >Pitääpä kokeilla ottaa muurit pois käytöstä vai ootko jo kokeillu?< En ole kokeillut ilman palommuuria. Samanlainen ongelma myös tuolla: http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3168&start=15 Taitaa Kaspersky:n "päässä" olla nyt häikkää. Odotellaan
Tais tulla tällä eScan versiolla ns.ikä täyteen Eiköhän Ad-Aware päivittele piakkoin tietoa sinne pattaya1 sivulle.
Joo tämähän on tapahtunut joskus aikaisemminkin. Lähiaikoina tulee varmaan uusi toimiva versio. Edit: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/213038 Ja ei siis toimi täälläkään.
Nyt toimii eScan:n asennus ja päivitys normaalisti. Ohjelmasta on ilmestynyt uusi asennustiedosto, jolla ongelma poistui. Tuossa vielä linkki: http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm