Windowssin käynnistymisonglma SATA II-levyllä

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi temej80 06.02.2006.

1. temej80

temej80 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Asensin windows XP pron normaalisti uudelle kovalleni (Samsung SpinPoint P120 250GB Serial ATA) jonka jälkeen kaikki sujui aivan hyvin ja normaalisti. Asensin myös uusimman sata-ajurin.

Ongelmana on että kun olen sammmuttanut koneesta virrat ja jonkin ajan päästä käynnistänyt sen uudelleen windowssin lataaminen jää junnaamaan kohtaan jossa on windows-logo ja se sininen latauspalkki. Noh, kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen, tai tekee saman resetnäppäimellä windows käynnistyy normaalisti. Vaikkakin tuon uudelleen käynnistämisen jälkeen tulee näytölle lista missä voi valita käynnistääkö koneen vikasietotilaan tmv. Normaali windowsin käynnistäminen vaihtoehto on kuitenkin aina toiminut.

Olen yrittänyt biossin asetuksia muokkaamalla vaikuttaa tilanteeseen, mutta luultavasti tietotaito pohja ei ole ollut riittävä, tai ongelma on sitten jossain ihan muualla.

Vaiva on aika outo ja kiusalinen...

2.  
  3. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Oletkos kokeillut päivittää piirisarjan ajureita uusimpaan versioon. Entä onko se kiintolevy siinä emolevyn 1-väylässä.

4. Hymypoika

Hymypoika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä oli kanssa ihan sama ongelma, mutta en valitettavasti muista miten se lähti pois kun sähläsin niin paljon kaikkien ajureiden ynnä muiden kanssa kun tätä konetta kasasin.

5. temej80

temej80 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Piirissarjalle olen asentanut uudimman mahdollisimman päivityksen. Koita hymypoika muistaa :). Olis hienohomma saada tää toimimaan.

Tarkisuksen jälkeen huomasin että tällä emolla on vain yksi SATA II väylä. (Emo on: AsRock 939Dual-SATA2)

Viimeksi muokattu: 06.02.2006
  6. DefaultB

DefaultB Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Katsoitko että bios tunnisti levyn täydenkokoisena ennenkuin teit osion ja asensit XP:n? Kannattaa asentaa uusin bios päivitys ja varmistaa että levy näkyy oikein ennen XP:n asennusta. Muuten levy menee sekaisin kun Bios näyttää toista ja XP myöhemmin toista. Kokemusta löytyy.

7. maketus1

maketus1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Löytykös ongelmaan ratkaisua? itse nimittäin painin täysin saman ongelman kanssa.

8. maketus1

maketus1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Osaisikos kukaan auttaa tässä ongelmassa? Poistettuani emolevyn ajurit pääsen windowssiin, mutta hetken sitä käytettyä se jämähtää tai kone käynnistyy uudelleen. Uusimpia ajureitakin olen asennellut, muttei ole auttanut. Onkos nuo NvRaid-ajurit sama kuin sata-ajurit, http://www.abit.com.tw/page/fi/down...&pTITLE_ON_SCREEN=NV8&pSOCKET_TYPE=Socket 754 ? Ja pitääkö windows asentaa uudelleen jos alkaa noita raid-ohjaimia asentamaan?

Viimeksi muokattu: 17.02.2006
  9. temej80

temej80 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ongelma ei ole selvinnyt... :(

Jaa tämä sivu