1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AVerTV DVB-S...

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi gogo_m 03.04.2003.

1. gogo_m

gogo_m Guest

Olen rakentamassa satelliittikanava härdelliä, jossa satelliittivastaanottimena toimisi tietokone(Win XP käyttiksenä).

A) Mitä kaikkea tavaraa tarvitsen.
    Itsestään selviä
    -Lautanen ja mikropää
    - DVB-S kortti
    - Kaikenlaisia kaapeleita
    TV:lle kuvan välitykseen
    -Näytönohjain, jossa TV-ulostulo?
    Muuta
    -Tarvitsenko erillistä CI-korttia(D kohta)
    Softia
    -Mitä kaikkia softia tarvitsen?
    Free air/pay-tv

B) Millaista vääntöä koneelta tarvitaa
    1,7 GHz Cellu2 varmaan riittää?

C) Millainen DVB-S kortti kannattaa hommata
    Vastaan on tullut Hauppauge ja AVerTV DVB-S kortti. AVerTV olisi huomattavasti halvempi, mutta onko kellään siitä kokemusta?

D) Mitä muuta rautaa koneeseen tarvitaan. Hauppaugella COMMON INTERFACE-kortti, mutta onko tämän hw:n käyttö mahdollista ohittaa jollakin softalla(millä)?

E) Millaisia mahdollisuuksia on saada kuva tietokoneesta TV:lle. Itse olin ajatellut näytönohjaimen TV-outia. Miten paljon kuva kärsii tästä?

2.  
  3. msalmi1

msalmi1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hauppaugen Win TV Nexus on varma valinta. Siinä on TV out itsessään. Ja ennen kaikkea siinä pyörii kaikki softat. Vähän kallis se tosin on (250e), lisäksi CA lukija maksaa 50e lisää.

Nyt on ilmestynyt (?) Herculekselta DVB-S kortti, jossa on CA paikka itsessään. Lisäksi maksaa "vain" 200e. Ohjelmien toimivuudesta ei vaan ole tietoa. Siinä ei ole TV outia.

Jaa tämä sivu