Mulla on tämä ohjelma ihan näyttiksen tuulettimen säätöä varten. Siitä kysyisinkin sen verran, että mitä customize low-level system settingssissä ja overclockinggissa tarkoittaa noi core clock ja memory clock? Varmaankin kellotukseen liittyvää... Mulla on nyt coressa 519.8 ja memoryssa 540 lukemana. Muistelisin että kun tän asensin ja otin siitä test napista, niin ne olisi noussu noihin lukemiin. Onko se siis nostanut kelloja vai onko noi normit?
Näytön ohjaimen ytimen ja muistien kelloja tarkoittaa nuo. Rivatuneria en ohjelmana tunne, mutta voi olla, että tuo "test" nappi "hakee" kelloja itsestään. Katso vaikka "Everest" nimisellä ohjelmalla onko kelloja nostettu. Tai käy katsomassa netistä (esim.jälleenmyyjältä, valmistajalta) alkuperäiset kellot. Tai odottele, että joku kertoo alkuperäiset täällä. Itse en kyseisen kortin kelloja muista.
Kyllä nuo ihan vakio kellot on. Sitä test nappia painetaan sitten kun olet niitä kelloja niistä liukusäätimistä nostanut. Se testaa toimiiko näyttis niillä kelloilla ennen kuin hyväksyy niitä uusia kelloja.
Kiitän! Mut Pystyykö siitä kuitenkin kellotteleen korttia jos niitä nostelee? Siinähän on sellaiset merkit ja jos laittaa merkkien yli tai ali niin siihen ilmestyy huutomerkki.
Jep, siitä pystyt kellottamaan. Kannattaa pikkuhiljaa nostella ylöspäin, vaikka 5-10mhz kerrallaan ja testata siihen asti kunnes testi ilmoittaa ettei mene läpi, ei kannata välttämättä käyttää ihan niitä huippuarvoja, vaan ottaa alaspäin sen 10-15mhz. Lopullinen testi on kuitenkin itse pelit, jos niissä näkyy jotain grafiikkavirheitä tai jos kone lukkiutuu, käynnistä uudelleen ja laske taajuuksia. EDIT: Niin, silloin ei tarvitse käynnistellä jos vaan grafiikkavirheitä tulee, senkus sammutat pelin ja lasket Riva Tunerista
Jääkö ne arvot muistiin vaikka Rivan sulkee, vaiko pitääkö olla ohjelman päällä, että arvot pysyy jos nostelee?