1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Jotain hajosi?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi TNT_72 18.01.2006.

1. TNT_72

TNT_72 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli ongelma tässä:

Kone toimi moitteesti illalla, enkä asentanut siihen mitään uutta. Aamulla kun käynnistin niin ilmoitti ennen käyttiksen lataamista että että levyä ei voi lukea, käynnistä uudelleen ctrl+alt+del ja tätä oravanpyörää pystyi jatkamaan niin pitkään kuin halusi.

XP:n asennus ilmoittaa molemmista kovalevuistä että eivät ole xp yhteensopivia ( NTFS:iksi formatoituja Maxtor 80 gigasia ja aikaisemmin on kyllä pelannu ). No formatointi toimii (mallia pika, normiformatointi etenee vauhtia 1% / 15min), mutta kun kone käynnistyy uudestaan niin asennus ei lähde etenemään vaan kone alkaa taas käynnistymään uudestaan itsekseen (tai sitten ilmoittaa sinisellä ruudulla jotain että tarkista johdotukset, että kovalevy saa virtaa ja jne.)

Formatoinnissa ei uutta asemaa voi luoda/asemien kokoa muuttaa tai menee jumiin.
    Olen kokeillut molemmilla kovalevyillä myös erikseen --> ei pelaa, samat viat.
    Johtojen uudelleen laiton oon jo testannu.
    Virtalähteen jännitteet ainakin ok, oudolta tuntuu että molemmat kovalevyt olisivat samanaikaisesti hajonneet?.
    Olisikon sitten muisti/emolevy hajonnut?

Ideoita?

2.  
  3. kiiveri

kiiveri Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    vaikuttaisi siltä että tuo maxtorisi olisi sanonut itsensä irti.

4. Hymypoika

Hymypoika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuten TNT mainitsi olisi outoa, että kummatkin levyt olisivat hajonneet samaan aikaan..

Voit tietysti varmistaa kovojen toiminnan kokeilemalla niitä jonkin kaverin koneessa, mutta itse kyllä veikkaisin että emossa jotain vikaa.

5. kiiveri

kiiveri Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    aivan tuo voisi kyllä olla totta, voisi myös olla että IDE-väylät ovat menneet emosta

Jaa tämä sivu