Onkos kukaan saanut ko. laitteessa svcd irtotekstejä toimimaan? dvdrhelp.com:in listan mukaan pitäisi toimia (http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php?DVDname=philips+722&Search=Search) Kuten samalta sivustolta löytyvän svcd-imagen (http://www.dvdrhelp.com/svcd ->SVCD NTSC Sample with SVCD selectable subtitles, 2 audio tracks (7 MB, BIN/CUE image)) tekstit toimivat. MUTTA kun teen DVD2SVCD:llä svcd-tekstityksen niin eipä toimikaan... Kokemuksia, ehdotuksia?
Jos käytät TMPGE:iä niin tarkasta: options-evironmental settings-VFAPI plug-in ja nostat sieltä Direct Show Multimedia File Reader Priority arvon 1:seen. Toimi mulla ainakin.
Ka39: Eikös tuo tee kiinteät tekstit? Nehän toimii varmasti kuin junan vessa Tarkoitin kylläkin irtotekstejä svcd:lle: voit valita päälle ja pois. Siis tuo dvdrhelp.com:in imagen irtotekstit toimi, mutta DVD2SVCD:llä tehdyn imagen taas ei. EDIT: Tein tuossa muutamia testipätkiä DVD2SVCD:llä, nyt irtotekstit toimii=) En kylläkään tiedä mikä meni eka yrittämillä pieleen...
Toimiiko tekstitykset tosiaan? Pysyykö ne päällä vai katoavatko omia aikojaan? Onko toisto-ongelmia, jämähtääkö soitin, tuleeko osasta tekstejä epämääräistä bittimoskaa, muuttuuko tekstit välillä esim vihreiksi ym. Kysynpähän vaan kun n. reilu vuosi sitten yritin tosissaan saada tekstitykset toimimaan Philipsin DVD 622 soittimessani, ja kaikkea ym. tapahtui soittimellani yrittäessä toistaa tekstitettyjä lättyjä. Eräällä Unkarilaisella hepulla, jolla DVD 722 tekstitetyt levyt jumittivat soittimen AINA. Oma soittimeni lopetti jumittamisen muutaman firmware-paivityksen jälkeen, mutta kunnolla toimivia tekstityksiä en ikinä saanut aikaiseksi (toimi kyllä kavereiden ei-Philips soittimissa). Jos todellakin saat tekstitykset toimimaan ongelmitta niin mikä on soittimesi firmware versio? Niin, teepä ensin testimielessä koko leffa, parin minuutin pätkällä et saa selville toimivatko tekstitykset kunnolla.
Aivan, kokeilin tosiaan parin minuutin pätkillä... Pitääpä testata koko leffalla, pistän sitten lisää infoa. Eka kerralla oli koko leffa, ei edes näyttänyt tekstejä, mutta kuten sanoin en ole varma oliko vika levyssä...
Ainakin minun soittimessani pitää olla PBC pois päältä jotta tekstityksiä edes pääsee valitsemaan. Yleensä olen tämän option valinnut VCDEasyllä authoroidessani, mutta saahan sen soittimen valikoistakin pois päältä. Olen asiasta kysellyt Philipsiltäkin muutamaan kertaan, mutta ei niiden helpdesk väki tunnu ymmärtävän mitään SVCD tekstityksistä. Ensimmäisessä vastauksessa vaan väitettiin, että tekstitykset toimii kunhan levy on tehty SVCD 2.0 speksien mukaan. Kun ystävällisesti ilmoitin heille ettei ko. speksiä ole olemassakaan ja että tekstitykset eivät todellakaan toimi, en enää saanut vastausta (tai ainakin se vastaus on jo viipynyt puoli vuotta). Hyydyin koko soppaan ja ostin DVD polttimen, DVD tekstitykset sentään toimii.
CVD tekstit ei näy lainkaan, SVCD tekstit "toimivat", mutta todella huonosti. En sitten tiedä miten paljon tilanne on muuttunut yrityksieni jälkeen, sillä WinSubmuxista ja vast. ohjelmista on tullut varmaan monta bugifixiä. Minä en kuitenkaan saanut tekstityksiä toimimaan edes luodessani levyn Philipsin SVCD Designerilla! (Joka on TODELLA syvältä oleva ohjelma)
Sama täällä. SVCD tekstien toimivuudesta täyspitkällä levyllä 722:ssa lisää kun tuo käännös on valmis ja kiekolla (lue: huomenna?)
Oikeastaan kiinteät tekstit on ihan hyvät... Eli en saanut toimimaan irtotekstejä kokonaisella leffalla. Testipätkään kyllä saa svcd-tekstit (ei tällä kertaa kelvannut dvd2svcd tekemä image, piti WinSubMux:lla muxata tekstit #0 kanavalle, niin toimi). Koko leffalle kun tekee saman operaation, niin soitin ei edes yritä valita tekstityksiä.. Saati sitten dvd2svcd:n imagella. En sitten tiedä oliko kuun vetovoiman vaikutus aurinkotuuliin liian suuri näin keväällä, mutta aion pitäytyä kiinteissä teksteissä tuon soittimen kanssa. Mitenhän Hilipsin laadunvalvonta on tuon testannut