Eilen kun koneen sammutin ni kaikki oli kunnossa mutta tänään kun avasin koneen niin yhdestä osiosta oli kaikki tiedot hävinneet ja väittää että osio on alustamaton. en ole ladannut mitään uusia päivityksiä enkä ohjelmia. Onko osio oikeasti tyhjä vai onko vain joku häiriö koneessa? Kuinka saadaan korjattua ja tiedot takaisin??
Olet varmaan kokeillut käynnistää uudelleen? Tuskin varsinainen data sieltä on mihinkään hävinnyt, windows vaan näkee sen jostain syystä alustamattomana. Tiedostojärjestelmässä voi olla häikkää, myös levyn pinnassa voi olla häiriötä. Oletko katsonut levynhallinnasta sanooko samaa? Eli suorita->diskmgmt.msc Voit vierailla kovon valmistajan sivuilla ja ladata sieltä levyntarkistussoftan ko. levylle (jos suostuu ajamaan edes sitä). Myös monia tiedostonpalautus-ohjelmia löytyy, joilla voi yrittää saada talteen siellä ollutta dataa.
koneen oon kaynnistäny uudelleen muutamaan kertaan mutta ei mitään vaikutusta...kovalevunkin tarkistin et on kaikki piuhat kunnolla kiinni. r-studio löytää sieltä kaiken mitä sielä pitää ollakin mut se ei pysty niitä palauttamaan sinne samaan kovalevyyn, ilmeisesti koska se vaatii sen alustamista. jos nyt sen sitten joudun alustamaan niin häviäöäkö sieltä nyt sitten kaikki?
Mulla kävi joskus tolleen. Windows itsestään "hukkas" osiot ja väitti, että levyt on tyhjiä ja alustamattomia. Käytin tiedostojen palautukseen Active@ Partition Recovery nimistä ohjelmaa. Ohjelmalla ei voi palauttaa tiedostoja saman kovon toimivalle osiolle, vaan tarvitset kokonaan toisen levyn minne laitat tiedostot. En tiedä onko uusiin versioihin tullu muutoksia ton asian suhteen, mutta näin oli hieman yli vuosi sitten.
Mulla kävi niin, että kun lähdin kaverin luo kone toimi normaalisti ja kun tulin kaverin luota niin oli kadonnu c(30Gt käyttis ja vähän warea) ja e(100Gt mp3). Sitten siinä aikani selvittelin tätä ongelmaa ja sain ratkaisun. Eli jos teillä itesestään tyhjenee kovolta joku osio, Windows XP:n levy sisään ja laita korjaus asennus ja sitten komennolla chkdsk c: tai sen aseman kirjain c:n tilalle, miltä on kadonnut tiedostot, niin koneen pitäisi toimia taas ihan normaalisti. Osiota jolta tiedostot ovat kadonneet ei tietenkään saa mennä alustamaan, silloin tiedostoja ei enää saa takaisin.