1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MPEG2 - Ei ääntä kaiuttimista

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi StUngar 13.01.2006.

1. StUngar

StUngar Guest

Moi kaikille!

Ois sellane ongelma et kun katon koneelta mpg-filun niin kaikki funkkaa ihan ok. Kun tiedostosta tekee levyn ja yrittää katsoa sitä, niin kuva näkyy ja ääni kuuluu TV:n kautta (tosin aika heikko laatuista ja pätkii välillä), mutta stereoiden kautta ei kuulu mitään. Missä vika? Voinko katsoa mpg-filuja ainoastaan koneeltani? Soittimena minulla on Pioneer DV-470. Avi-tiedostojen kanssa ei ole mitään onkelmaa. Jätänkö vain mpg-filut lataamatta?:(

Ja sitten vielä toinen kyssäri: Mulla on yht'äkkiä muuttunut koneessa fontit aivan ihmeellisiks, jotenkin isoiks. Millä nuo saa muutettu sellasiks normaaleiks?

Kiitos etukäteen,
    Newbie

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Miten nuo DVD soitin, stereo, TV liitännät menevät?

http://support.microsoft.com/kb/q310543
    eli työpöydällä oikea hiiri ja ominaisuudet ja sitten Ulkoasu(?) välilehti josta pitäisi löyty myös nuo fontit eri kohtiin.

4. StUngar

StUngar Guest

Luulisi että ne on ihan oikein, jos kerran .avit pelittää ihan normaalisti? Noissa mpeg:ssä on vielä se ongelma ettei näy ku mustavalkosena. On kyllä tv niin vanha ettei siitä saa vaihdettua PAL-->NTSC. Vai mistä tuo mustavalkosuus johtuu? Edelleen, kaikki toimii aveilla.

PS: Sain nuo fontit kuntoon, kiitos.

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Tuo NTSC aiheuttaa mustavalkoisuutta, jos TV tukee SCART:in kautta RGB signaalia niin pitäisi väritkin saada näkyviin RGB SCART kaapelilla.

Poltatko nuo MPEG tiedostot sellaisinaan levyille vai teetkö aluksi niistä VCD, SVCD tai DVD-Video levyjä (ja jos muunnat niitä niin toimiiko äänet koneella oikein)?

6. nopaferox

nopaferox Guest

Tähän väliin heittäisin oman ongelman, koneella katsottaessa elokuvia dvd levyltä niin äänet ei kuulu ja sit koneella olevat musiikit ja elokuvat niin niistä kuuluu ääni, missähän vois olla vika?

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    nopaferox: millä ohjelmalla katsot DVD elokuvia koneella?
    Jos et käytä esim. VLC, MPC, powerDVD tai winDVD ohjelmia niin kannattaa asentaa AC3filter.

8. nopaferox

nopaferox Guest

Real player on yleisesti käytössä mut on minulla media player ja winamp:kin, aikasemmin kuului äänet mut oli jotain ihme örkkejä vissiin koneella ja muutti jotenkin ilmeisesti asetuksista et äänet ei enään kuulu kun DVD:ltä katsoo,oon asentanut ac3Filterin,ja ffdShown ja kaikki muutkin paketit et ei voi ainakaan jäädä roikkumaan siitä et ei ole jotain ohjelmaa. Yrittelen säätää itse jotain...Tekemällä oppii : )

Jaa tämä sivu