ciao vaan kaikille. mulla olis nyt tämmöstä asiaa et kun kattoo esim kaikkii sarjoja esim csi:ta niin jos ne löytää jonkun koneen jolta on kovalevy tyhjennetty niin millä ne saa sen palautettua ??? olis todella käytännöllinen koska multakin välillä lähtee semmosia tietoja joita ei pitäs ja haluaisisin ne takas. onko se vaan jotain noita leffa säätöjä jossa kaikki on mahdollista vai voiko ne oikeeski saada takas?
Tuota ei välttämättä kannata usko kaikkea mitä csi:ssä tehdään, vaikka hyvä sarja onkin Varsinkin kuvankäsittely on aivan naurettavaa, eikä yhtään todenmukaista. No mutta tuo kovalevyhomma on sentään jollain tapaa todellinen. Tiedostot säilyvät kovalevyllä tyhjentämisen/poistamisen jälkeen vain, jos niiden päälle ei ole uudestaan kirjoitettu. Positiivisia kokemuksia recover4all ohjelmasta, se tosin on 69$ hintainen: http://www.recover4all.com/ Tosin "opiskelijalisenssillä" sen saa halvemmalla ;p
kiitoksia vaan täytyypä kokeilla kunpaakin noista ohjelmista. joo mä olen tosta kuvankäsittelystä tv sarjoissa/tv:stä samaa mieltä et jos ne on jonkun kuvan esim saanu niin kun ne voi zoomailla sitä miten päin haluavat.
Jos oikein laboratorioon mennään sen kovalevyn kanssa, niin aika käsittämättömästi sieltä pystyy tietoja palauttamaan. Vielä pariin kertaan päällekirjoitetun datankin voi ilmeisesti kaivaa esiin. Tämmöinen homma ei kyllä hoidu enää pelkällä ohjelmalla, vaan siinä käydään jo käsiksi levyn lukupään signaaleihin tai suoraan levyn pintaan. Ja kun ammattilaisten aikaa palaa tuhottomasti, on laskukin sen mukainen. Mutta ihan perus-recovery-ohjelmakin yllättää monesti sillä, mitä kaikkea poistettua tietoa levyltä vielä kuukausien päästä löytyykään.
Käsittääkseni 8 kertaa pitää kirjoittaa yli, ennen kuin tieto on lopullisesti tuhoutunut. Jostain uutisesta tämän luin, ei välttämättä ihan tarkka, mutta sinne päin.
tottakai ei käytössä ole kuin yksikerros tekniikka. Mutta kun tietoa ei kirjoiteta peräjälkeen kiintolevylle vaan sinne tännne. Kokonaisen tiedon tuhoutuminen tapahtuu hitaasti. lisäys em. tieto on mahdollinen tapauksessa jossa kiintolevy tyhjätään eikä kirjoiteta uudella tiedolla päälle. Mutta palautus mahdollista vain labrassa bittikerrallan