Tuulettimista

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Cbool 12.01.2006.

1. Cbool

Cbool Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko tuulettimia 4-pinnisenä?Mulla on konneessa 2 tuuletinta jokka ovat 3-pinnin liitäntänä.Mulla on yks 4-pinninen paikka tuola emossa niin voiko siihen liittää tuulettimen joka on 4-pinnin liitäntänä?

2.  
  3. viliwee

viliwee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En usko, että sellaisia tuulettimia on.
    Sinulla on kuitenkin varmaan joku virtalähteen virtaliittimistä vapaana. Sellaisia tuulettimia kun on olemassa, mitkä voidaan liittää suoraan virtalähteen virtaliittimiin.
    Itseasiassa suuri osa on tällaisia.

4. Cbool

Cbool Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mulla on nyt ittellä yks lisätuuletin joka on asennettu koneen eteen.niin heti alko speedfanissa lämmöt nouseen.niin kumpaan suosittelisitta laittaan sen tuulettimen,eteen vai taakse?ja olisko vielä yksi tuuletin terää?esim.laittaa vaikka taakse se toinen.

5. Haukka10

Haukka10 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Laita se tuuletin taakse puhaltamaan lämmintä ilmaa kopasta pois.

6. RogueFort

RogueFort Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    on myös ilmeisesti ihan viisasta muodostaa koneeseen läpiveto laittamalla sekä eteen että taakse tuuletin

7. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ensimmäisenä on huolehdittava, että kotelosta poistaa ilmaa vähintään yksi tuuletin enemmän kuin puhaltaa sisään. Eli ensin huolehditaan kuuman ilman poisto ja sitten, jos aikaa ja rahaa jää voi sen kolmannen tuulettimen laittaa siihen etupaneeliin puhaltamaan kylmää ilmaa sisään.

Edit: Typo. ja toinen.

Viimeksi muokattu: 14.01.2006
  8. RogueFort

RogueFort Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jaas..no tuossa tapauksessa minun korkeat lämmöt johtuu varmaan siitä ettei kotelosta pääse ilmaa pois muuten kuin yhden 80mm kotelotuulettimen kautta ja virtalähteen tuulettimen kautta..virtalähteessä on myös kotelon sisäpuolellakin tuuletin..mihinköhän sekin mahtaa puhaltaa?!
    Edessä 80mm nexus puhaltaa sisään kylmää ilmaa vielä..näyttis käy parhaimmillaan yli 100 asteessa esim FEAR rasituksessa =D kohta kärähtää ..vaan mutta apu on jo matkalla..Antecin Vcool

9. Cbool

Cbool Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kaikki puhuvat tästä everest ohjelmasta millä voi säätää tuulettimen nopeiksia.mulla on tämä everest home edition, niin en ole löytäny sieltä mistään mitään sellsta millä voi säätää niitä tuulettimen noppeuksia.kertoisiko joku missä semmonen on?vai onko sitä ees tuossa netistä ladatussa versiossa?ja onko mulla ittellä ees oikeata versiota?

10. Cbool

Cbool Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    nytten on 2 lisätuuletinta.niin pitäs nyt pysyä kone viileänä.toinen on edessä ja toinen takana :)

11. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Everestistä en ole kohtaa löytäny mistä voisi tuulettimia säädellä, mutta speedfanilla onnistuu ainakin jos vain emolevy tulee sitä.

Jaa tämä sivu