Okey eli otsikko kertookin jo kaiken eli olen tehnyt ihan ohjeitten mukaan kaikki mitä olen lukenut afterdawnista ja itsekkin säätänyt vipuja ja testaillut että toimiiko , ja hyvinhän ohjelma pelittää leffat subbejen kanssa mpgksi. Mutta ongelma on se että teen ihan higest quality hommal ja super vcd - pal ja jaan leffan 2osaan source rangella ja toimii ihan jees ,mutta kone tekee sen valmiiksi kahteen osaan mutta sitten tapahtuu kummia kun alkaa leffas tapahtua paljon eli äksöniä niin kuva alkaa nykimään ja välillä se nykii ihan normaalista vaikka on hidasta liikettä elokuvassa. missä voisi se vika olla ? Olen kysellyt ja etsinyt afterdawnista ongelmaa eikä vastaan tullut kyseiseen ongelmaa ratkaisua
Viittaisi että TMPGEnc:n template on väärä. Eli "väärällä" templatella tapahtuu fps-muunnos, joka aiheuttaa nykimistä. Tarkista avin fps Gspotilla, ja käytä: 23,976fps = NTSCFilm 25fps = PAL 29,97fps = NTSC
Dodiii , kiitos tiedosta nyt alko toimii heti Ei taida saada millään yhtä AVI leffaa joka on 700mb kokoinen ja väännän sen tekstityksien kanssa VCD tai SVCD muotoon niin sitä 700mb kokoseksi enään ? Millä pitää kertoa avi tiedosto että saadaa tietoon svcdn koko ?
tere. teetkö sä samalla kertaa koko leffan kahdessa osassa vai kahdella eri kerralla.. onko sulla ollut ongelmia tekstityksien kanssa? siis syncronoimisen kanssa eli kuva/ääni/teksti samaan aikaan(oikeaan aikaan) siinä toisessa levyssä.. meinaan?
Moro. Jees ei oo mitää ongelmia ollut käytän TEMPGEnciä ja VobSubbia eli nimeän subtitlen ja leffan ihan samaksi ja tekstit tulevat nätisti. Yleensä oon tolla Source Rangella laittanut 2osaa. Mutta ei sitten millää sais koko leffaa yhdeksi levyksi. Äskön ton signs-xvid.avi leffan tein mpg laaduksi ja super videocd (NTSC-Film) ja vielä settings Higest Quality (very slow) ja teki 2gb kokoseksi Kuva laatu on aiva uskomattoman kaunis ei mitään vikaa mutta ei huvita polttaa leffaa 4:lle levylle. ELi kai on pakko tyytyä Videocd ja settings (Normal) eli tekee siitä about 1gb kokosein ja kuvalaatu ei ole enään niin kaunis
siis tuota. SVCD:ssähän saa säädettyä bitraten sillä tavalla että videosta tulee halutun kokonen. esim 2cdtä.
Bitrate-lehdellä muuttelemalla levyjen lukumäärää ja kokoa sopivalle riville (siis leffan pituuden mukaan). Rivin lopussa oleva lukema kertoo bitraten.
Eli jos mulla on sanotaan nyt vaikka 140 minuuttinen leffa, niin miten niitä kannattaa säätää?? Oon yrittäny räveltää vähän joka suuntaan mut ei oo viä tärpänny =)
Jos muutat riville btw.125-163mins. 3kpl 80min CD, niin avg.bitrateksi tulee 2196 (videolle) Voit tietysti vielä nostaa sitä käyttämällä 90min levyjä, mutta taas kannattaa varmistaa että tukeeko soitin niitä.. Toinen vaihtoehto on tiukentaa pakkerin (TMPGEnc) asetuksia, mutta se tapahtuu sitten käytettävän ajan kustannuksella..