1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

jelppiä dvd2avin kanssa

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi naamio 05.05.2002.

1. naamio

naamio Guest

Nyt ois sellanen probleema, että tämä dvd2avi jotensakin mokaa noi anamorfisuus flagit. Paria versioo oon koittanu ja ei apua. Elikkäs olen ripannut leffan (NTSC) ja avaan vobit dvd2avissa, niin se näyttää elokuvan sivusuunnassa litistettynä. Elokuva on FILM ja olen kyllä kokeillut sekä Force FILM:llä että ilman. Kun projektin ajaa vfapilla aviks ja avaa virtualdubissa on kuva myös ketuillaan. Apua tosiaan kaipaan...
    ps. Olen myös kokeillut rippausta sekä smartripperillä että vstripillä, mutta ei vaikutusta

2.  
  3. dRD

dRD I hate titles Ylläpitäjä

Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Eh? Luepas nyt jostain joku hyvä FAQ aiheesta "anamorfisuus". Lue se kahdesti. Mieti. Ja tutki asiaa uudestaan tämän jälkeen.

(vinkki: _KAIKKI_ DVD-elokuvat ovat resoluutioltaan 720x480/576, oli elokuvan suhdeluku mikä tahansa)

(ja sori "töykeys", ei ole tarkoituksena, mutta anamorfisuuden selittäminen alle 5000 sanan ja ilman 10 kuvaa on mahdotonta)

Viimeksi muokattu: 05.05.2002
  4. dRD

Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
  5. naamio

naamio Guest

Sitä se väsymys teettää... unohtakaa koko juttu... =)

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 06.05.2002
  6. dRD

Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Jep. Eli siis muillekin samaa pohtiville vielä: Anamorfiset elokuvat ovat oikeasti levyllä "littanina" eli vaakasuunnassa lytistettyinä. DVD-soitin toistaa nämä leffat sitten löydettyään levyltä bitin, joka sanoo "anamorfinen", ja osaa kutistaa pystysuunnassa kuvan siten, että kuvasta tulee oikean kokoinen 4:3-televisioihin. DVD2AVI ja VirtualDub eivät tätä osaa tehdä, vaan käsittelevät kuvan sellaisenaan. Tämän vuoksi esim. DVD->DivX -ohjeissamme kuvataankin prosessi miten VirtualDubin resize-filttereillä sitten kuvasuhde muutetaan oikeaksi.

Jaa tämä sivu