Niin siis mulla on toi asuksen vivo kortti ja ongelmana on että kun yrittää töllön kautta katella leffoja tai mitä vaan niin kuva näkyy telkussa mustavalkoisena. Missähän vika mahtaa olla. Piuhat on kaikki kyllä kunnolla kiinni. Siellä näytön asetuksissa nview täpän alla voi vaihtaa sen tv:n moodin. Vaihtoehtoja oli kaksi, PAL-B ja PAL-G. Kokeilin molempia ja kummallaki kuva oli telkussa mustavalkoinen. Uusimmat detonaattorit on asennettuna.
koitas asetuksista composite ja s-video kohtia se voi toimia compositellä vaikka onkin s-video piuha kiinni tai toisin päin
s-videona menee signaali. Mistäs nuo composite / s-video valinnan saa tehtyä ? En löydä ainakaan näytön advanced asetukset paikasta mitään tollasia säätöjä. Ainoa säätö telkulle mikä löyty oli se että pysty valitseen telkun formaatin joko PAL-B tai PAL-G. Kummallakaan ei ollut mitään vaikutusta tuohon mustavalkoisuus ongelmaan.
Olen myös lueskellut tältä foorumilta muiden ongelmia ja sen tv-out helpinkin vaan ku mikään konsti ei tunnu tepsivän. tv-tool ohjelmaakin olen kokeillut, eikä auttanut mihinkään... Aikasemmin mulla oli radeon 7200 ja siinä toimi moitteetta tv-out saman telkun kans. Siinäkin oli s-video ulostulo, joten ei pitäs olla s-videon ja telkun kans mitään ongelmia.
Pakko sotkea lusikka tähänkin soppaan. www.tvoutongelmat.fi ja bannerimyynnillä kuukaudessa eläkkeelle... Svideo kuva näkyy mustavalkoisena tv;ssä jos tv ei ymmärrä että siiheen syötetään s-video signaalia. Syy tähän on A) TV;si valmistaja ei ole katsonut aiheelliseksi tukea s-video signaalia. B) TV;si asetuksissa av-sisääntulon, johon pc;si on kytketty, muotona ei ole s-video. C) Olet tullut värisokeaksi. Muistelisin että tästä olisi keskusteltu aiemmin jossain...
Niin no onhan sekin mahdollista että olen tullut värisokeaksi, eilen kun sähelsin tuon kanssa niin siellä telkussa välillä väreili silleen jotenki vääristyneet värit. Kun rukkasin vielä jotain asetuksia niin kuva meni taas täysin mustavalkoiseksi. Telkku on phillipsin noin viisi vuotta vanha 21" malli ja tosiaan ton radeonin kans toimi ja siinä kuva tuli kans s-videona koneelta telkkuun. Pitänee käydä ostamassa uusi piuha josko se sillä korjaantuis, kun tuo nykyinen piuha on varmaan noin kahesta kolmeen metriä pitkä s-video piuha ja mietiskelin että voipi olla vika siinäki... Noh, jos ei ala toimia niin olkoot sitten.