Saako Vga --> 3xRca YUV --> Scart yhdistelmällä ja esim. powerstripillä rgp tasoista kuvaa tietokoneesta telkaariin ? Katselin, että Verkkokaupasta löytyy vga --> YUV kaapeli ja myös YUV --> Scart adabteri ja olen hakenut ratkaisua saada laatu kuvaa putkitöllöön. Tässä ei tarvitsisi ostaa/tehdä modattuja kaapeleita. Vga --> YUV http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0780 YUV --> Scart http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15738
Taitaa tuo komponentti-vga liitin toimia yksisuuntaisesti ja nimenomaan komponentilta =>vga,joten ei sovellu tarkoitukseesi.
Tuossa lukee että scart(YUV), eli telkkari joka ei tue komponenttisignaalia niin sillehän se pitäisi olla scart(rgb). Epäilisin ainakin näin...
Kiitos vastauksista. [bold]ricardo[/bold] "Taitaa tuo komponentti-vga liitin toimia yksisuuntaisesti ja nimenomaan komponentilta =>vga,joten ei sovellu tarkoitukseesi." Onkos tämä tietoa vai mutua ? [bold]pirnti22[/bold] "Tuossa lukee että scart(YUV), eli telkkari joka ei tue komponenttisignaalia niin sillehän se pitäisi olla scart(rgb). Epäilisin ainakin näin... " Voiko scartilla edes siirtää komponentti kuvaa, oon aina luullut että rgp on paras signaali jota scart huolii ? Muita huomioita! Mulla kun on toi video-kortin 2nd monitor out dvi-liitännällä, niin nopeasti laskettuna liittimet/adapterit/kaapelit tällä yhdistelmällä tulee maksamaan ~50€ verkkokaupasta. Eli onko järkeä vai pitäisikö ostaa kuitenkin jonkun modaama vga/scart tai vaikka lg-9900 dvd-soitin, koska tarkoituksena olisi saada paras mahdollinen kuvanlaatu xvid elokuvista irto teksteillä ??
minkäslainen telkkari sulla on hyöty riippuu paljolti siitä? vedä vaan ihan s-videona ei maksa piuhat paljoa ja elokuvia katsoessa ero ei ole kummoinen.
Telkkari on 2 vuotta vanha putki telkkari. Ei tue s-videota. Tällä hetkellä s-video --> komposiitti ---> scart yhdistelmällä.
tuon vga:n vetäminen adaptereilla suoraan telkkariiin on hieman hankalaa kuten edellä mainittiin synkronointisignaalit pitää saada myös tv:n ymmärtämään muotoon ja näytönohjaimesta pitää säätää resoluutioksi 720x576.
No tuon reson saaminen ei ole mikään ongelma. Mutta siihenkö tarvitsee yhden piuhan jota pitkin menee tuo synkkaus...tuskimpa tämä yhdistelmä sitä kulettaa. Täytyy haudata koko asia ja ostaa dvd-soitin jonka saa verkkoon koneen kanssa. Kiitos kaikille osanotoista.
Mulla on tollanen piuha jossa on toisessa päässä Scart ja toisessa päässä VGA. Kannettavassa tietokoneessani on pelkästään vga-liitäntä, ei s-video liitäntää. Kytkin kannettavani vga-liittimestä television Scarttiin. Kaikki asetukset on käyty läpi mutta en saa kuvaa televisiosta. Onko tällä piuhalla mahdollista saada homma pelittämään? Eli Scart-VGA (mm-210)
Ei se taida onnistua,sillä tuo kaapeli toimii nimenomaan scart=>vga,ei toisinpäin.Eli tuolla kaapelilla voi kytkeä esim.videonauhurin monitoriin.
@oop Ostin itse Gigantista nimenomaan VGA -> Scart kaapelin, mutta en saanut PowerStripilläkään kuvaa telkkariin. Voisikohan syynä olla että kyseinen kaapeli ei kuljeta "synkkaus-signaalia"..? EDIT: Luin oop:in viestin väärin.