Tekstitys DVD:lle juuri ennen polttoa..

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ZapWizard 05.01.2006.

1. ZapWizard

ZapWizard Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli aloittelija kysymys, mutta:

olen siis luonut näiden ohjeiden mukaan videofilun *.mv2
    http://www.afterdawn.com/guides/archive/convert_avi_to_dvd_page_2.cfm

Ohjeissa tekstitykseen käytetään tuota srt2sup ohjelmaa mutta ainakin siinä kun tein ton sup-filun niin taustalle piti valita jokin väri vaikka en tekstin taustaa haluaisi ollenkaan (ylläri). Kun on jo sen 15 tuntia käyttänyt ton mv2 filun tekemiseen niin ei jaksaisi sitä uudestaan vääntää (jos kenties olisi pitänyt jotenkin aikaisemmassa vaiheessa jollakin helpommalla tavalla pistää se suoraan kiinni siihen videoon) . Eli neuvokaas aloittelijaa miten nyt saan ihan normaalin tekstin mukaan sinne dvd:lle ilman mitään taustaväriä. Mulla on yksi kokonainen .srt-filu valmiina käytettävksi myös.

Viimeksi muokattu: 05.01.2006
  2.  
  3. arcanix

arcanix Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Käynnistä vaan srt2sup, äläkä muuta mitään asetuksia, sitten muuta tekstisi sup:iksi. Näin minulla toiminut.

4. ZapWizard

ZapWizard Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    OK. Ihmetytti vaan minkä takia siinä srt2supissa pitäs valita jotain taustavärejä.. noh kokeillaan. Kait nuo monet ohjelmat osaa näyttää noi dvd-filut sitten lopuksi niin näkee että onnistuiko. Kiitän.

Jaa tämä sivu