1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

digiboksi - tv ja video

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Zomba 05.01.2006.

  1. Zomba

    Zomba Guest

    tere taas kaikille ja hyvää alkanutta vuotta, yks harmillinen ongelma ois taas jokamenee näin: digi kuva näkyy hemmetin hyvin kunnes laittaa scartjohdon kii videoihin niin kua värit muuttuu huonoiksi "tavallaan puolittaa" kuvan laatua, haluisin myös pystytä nauhoittaa digi lähetyksiä muttaa ei saa kunnon kuvaa kun tollanen ongelma on, olen kokeillut kaikkee mahollinen ilman tulosta, tulos on aina sama, ja kokeilumielessä´kokeilin liittää niin pc kuin ps2 samaan kun digiboksi niin se vaa heikentää kuvaa mitä enemmään siihen laittaa,

    fiksuja neuvoja otetaan vastaan kiitos
     
  2.  
  3. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olisko sulla siinä toisessa scart-kanavassa väärät asetukset sitten? Jos on väärä signaali päällä (ntsc, s-video, komposiitti), niin saattaa näyttää heikempää kuvanlaatua, ntsc:n tapauksessa kuva saattaa olla mustavalkoinenkin.
     
  4. Zomba

    Zomba Guest

    no hei taas, olen rassanut kaikki asetukset läpi joka masiinassa mutta ei onnistu mikään, tässä vielä laitteiden merkit: philips tv, sony video, humax digiboksi
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 06.01.2006
  5. Kurtza

    Kurtza Regular member

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli kaikki laitteet, jotka kytketään videoon scartin kautta näkyvät laadultaan heikosti? Ja jos laitteet kytketään suoraan televisioon näkyvät hyvin?
     
  6. Zomba

    Zomba Guest

    noh, anteeks että selitys jäi hieman epäselväksi, juu näin se menee se homma, jos kytken digi boksin suoraan televisioon niin näkyy 100% hyvin mutta kun yrittää liittää digiboksin nauhuriin myöskin niin kuvanlaatu on huono, siitä huolimatta onko videot päällä taikka ei heti kun scartin sinne videoon laittaa niin se kuvanlaatu huononee
     
  7. mattimxs

    mattimxs Member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    "noh, anteeks että selitys jäi hieman epäselväksi, juu näin se menee se homma, jos kytken digi boksin suoraan televisioon niin näkyy 100% hyvin mutta kun yrittää liittää digiboksin nauhuriin myöskin niin kuvanlaatu on huono"
    Matti tässä moi. Kun hankin itselleni digiboksin tuli tuo sama ongelma. Asia ratkeaa niin, että liität digiboksiisi VAIN yhden laiteen kerrallaan ja näinhän se sinulla toimiikin. Tarvitset Scart kytkimen jossa on kytkimet esim. www.verkkokauppa.com Tuote 15018.
    Minulla on vastaava jonka ostin Partco Oy Helsinki ja vastaava pari euroa halvempi on Yleiselektroniikka Oy Helsinki.
     
  8. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Onko vanhat vai uudet videot? Mulla oli analogisen tv-kuvan kanssa vastaavia ongelmia vanhojen videoiden kanssa.
     
  9. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olisko niin, että kun kytket boxin suoraan telkkuun, niin käytössä on RGB laatu, mutta kun kytket videoiden kautta, niin videoista lähtee korkeintaan SVHS laadulla, joka on huomattavasti huonompaa, kuin RGB.
    Mikä Humax ?
    Onko siinä vain yksi scartti ?
     
  10. Beaver

    Beaver Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    421
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  11. Zomba

    Zomba Guest

    jaah yksi ainut scartliitin on digiboksissa, ja menee näin tää "asennus" digiboksiin olen laittanut 2 tie scart haaroitin josta yks menee televisioon ja toinen videoon ja sit tietty videosta televisioon oma scart johto, omasta mielestä tuo kokoonpano pitäis toimia mutta ei,ja mielellään en ala hommata mitään katkaisia hommeleita noihin scart juttuihin ko vihaan niitä yli kaiken, scart on kivikaudesta mun mielestä vuodest 1 ja 2
     
  12. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Taitaa olla tuossa haaroittimessa syy. Kokeilepas niin, että laitat digiboksin videoon scartilla, ja videosta scartin telkkariin.
     

Jaa tämä sivu